افزایش قیمت اینترنت منتفی است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با پیشنهاد افزایش قیمت اینترنت گفت: ما در هیچ جایی از گزارش کمیسیون تلفیق، افزایش قیمت اینترنت را نداشتیم و نداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد خدابخشی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد تعرفه اینترنت گفت: سهم دولت از 28 درصد حق شبکه خود از اپراتورها که در لایحه 7 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود نهایتاً با بررسی های کمیسیون تلفیق به 38 درصد و 10 هزار میلیارد تومان رسید.

وی اشاره به مخالفت مجلس با پیشنهاد افزایش قیمت اینترنت گفت: ما در هیچ جایی از گزارش کمیسیون تلفیق، افزایش قیمت اینترنت را نداشتیم و نداریم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که توافق ضمنی بین دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه 1400 شکل گرفته عنوان کرد: اصلاحیه لایحه بودجه در صحن در حال بررسی است اما در عین حال انتقاداتی هم از سوی کارشناسان و نمایندگان به آن وارد است.

خدابخشی گفت: در شرایطی که مصارف بودجه عمومی باید از طریق درآمدهای مالیاتی و گمرکی تأمین شود و سهم منابع بودجه عمومی کشور از محل مالیات ها باید سال به سال افزایش پیدا کند اما متأسفانه همچنان شاهد روند مطلوبی نیستیم.

وی با انتقاد به پیشنهاد دولت درمورد میزان فروش بشکه نفت در لایحه بودجه 1400 اظهارکرد: در شرایطی که کمتر از یک ماه به پایان سال باقی مانده و ما کمتر از 800 هزار بشکه نفت می فروشیم ادعای فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت خام از سال آینده تقریبا غیرممکن بود و به همین دلیل هم کمیسیون تلفیق این میزان را به 1.5 میلیون بشکه نفت کاهش داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خطر وابستگی به نفت کمتر از وابستگی به اوراق است گفت: اگر وابستگی ما به اوراق بیشتر از نفت باشد نگران کننده تر است چراکه در سال آینده هم گرفتار بدهی خواهیم شد.

خدابخشی اصلاح ساختار بودجه را موضوعی زمان بر و از اولویت های کمیسیون برنامه و بودجه خواند و گفت: قطعاً این مهم در شش ماه و یک سال محقق نمی شود و نیازمند فعال کردن پایه های مغفول و شناسایی پایه های جدید مالیاتی و حساسیت سنجی جامعه درمورد آن هاست.

وی با بیان این که نقدینگی موجود در مسیر اصلی خود به کار گرفته نمی شود تصریح کرد: در شرایطی که حجم نقدینگی در اقتصاد به شدت بالاست و روز به روز هم در حال افزایش است اما واحدهای تولیدی برای سرمایه در گردش مشکل دارند و طرح های عمرانی نیز به خاطر نقدینگی نیمه تمام مانده اند.

کد خبر 1032032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha