۲ شهرستان در وضعیت نارنجی/ رونق کسب و کار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد

زارع با بیان اینکه دو شهرستان‌ رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: رونق کسب و کار و افزایش تقاضا از سوی شهروندان برای خرید در ایام پایانی سال، نیازمند رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (شنبه، ۹ اسفند) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تسلیت سالروز وفات حضرت‌زینب(س)، خرید واکسن برای واکسیناسیون کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک بیشترین تأثیر را در پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته و مورد تأکید کارشناسان بهداشتی است.

 

رییس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها شیوع بیماری را به همراه دارد افزود: در هر شهرستانی که تردد کمتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر بوده، شاهد وضعیت بهتری نسبت به دیگر مناطق هستیم.

 

وی با بیان اینکه در گیلان دو شهرستان‌ رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند اعلام کرد: شهرستان‌های تالش، ماسال، سیاهکل و املش در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌ها در شرایط زرد هستند.

 

زارع خواستار تحرک جدی‌تر در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی برای بهبود شرایط تا هفته آتی شد و بر ضرورت تشدید حضور اکیپ‌های نظارتی و استمرار رصد و پایش از بخش‌های مختلف و برخورد قانونی تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه رونق کسب و کار باید صرفاً با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد اضافه کرد: افزایش تقاضا از سوی شهروندان برای خرید در ایام پایانی سال، نیازمند رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی است.

 

استاندار گیلان بر مراقبت جدی از سالمندان که جزو گروه‌های آسیب پذیر جامعه هستند تاکید کرد و افزود: با مراقبت‌های مستمر کادر درمان میزان فوتی‌ها در گیلان نسبت به بستری‌شدگان از میانگین کشوری کمتر است. اما باید دقت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مضاعف‌تر شود.

 

گفتنی است، در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

کد خبر 1032098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha