کارهای حمایتی و ضربتی موجب تشویق مردم به کتاب می شود

حجت الاسلام و المسلمین نیک‌بین گفت: تلاش برای انتشار، توزیع و عرضه درست، ارزان و آسان کتاب به مردم قطعات پازلی است که به رشد و بالندگی کشور کمک می‌کند و طرح‌های فصلی خرید کتاب نیز از قطعات این پازل به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از کتابفروشان در قالب طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: ملاک تعقل و علمیت یک کشور میزان مطالعه روزانه آن‌هاست و این دقایق میزان فهم و فرهنگ و مسایل عقلانی و فرهنگی را نشان می‌دهد و هرچه بتوانیم با استفاده از طرح‌های حمایتی مردم را به سمت کتاب سوق بدهیم موجب بالندگی و رشد استعدادها و بالا بردن سطح علمی و فرهنگی مردم می‌شویم.

 

وی افزود: کتاب یک ضرورت برای انسان‌ها است و در این میان تلاش برای انتشار، توزیع و عرضه درست، ارزان ‌و آسان کتاب به مردم قطعات پازلی هستند که به رشد و بالندگی کشور کمک می‌کنند و طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)  نیز از جمله قطعات این پازل است.

 

نیک‌بین با بیان اینکه به هر طریقی که بتوانیم مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم یک اقدام مثبت است، عنوان کرد: این اقدامات می‌تواند در قالب طرح‌های حمایتی در طول فصول مختلف باشد و تجربه دوره‌های مختلف این طرح‌ها و استقبال مردم و کتابفروشان نشان‌دهنده اهمیت آن است.

 

وی تاکید کرد: کارهای حمایتی و ضربتی موجب می‌شود که مردم جامعه به سمت کتاب تشویق و ترغیب و توجه‎شان به سمت این کالای فرهنگی جلب ‌شود.

 

او با طرح این موضوع که کتاب یک کالای فرهنگی است که نیاز به معرفی دارد، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی کارکردهای خوبی برای جامعه مردمی و جامعه نشر دارد و از آنجایی که یارانه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شده، توانسته است اثرگذار باشد.

 

جواد نیک‌بین در پایان گفت: باید شرایطی فراهم شود که کتابفروشی‌ها به عنوان پاتوق افراد کتابخوان شناخته شود و در همه شهرها و شهرستان‌ها به وفور باشند و در این صورت می‌توانیم ترویج و توسعه نشر و کتابخوانی را داشته باشیم.

 

طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند آغاز و تا شانزدهم اسفند ماه در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می شود

کد خبر 1032342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha