تشدید نظارت بر اقلام پرمصرف ماه محرم

سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از تشدید نظارت بر اقلام پرمصرف ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اتاق اصناف ایران، مهدی امیدوار، سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در برخی از ایام خاص ملی و مذهبی مصرف بعضی از کالا و خدمات افزایش می‌یابد. در ماه محرم نیز مصرف اقلامی همچون برنج، حبوبات، انواع گوشت، خرما، قند و شکر، ظروف یکبار مصرف و … افزایش دارد. لذا بازرسان اتحادیه‌ها بر اساس بند (ط) ماده ۳۷ قانون نظام صنفی، همه ساله باید بر بازار این اقلام مصرفی نظارت ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: علاوه بر بازرسان اتحادیه ها حدود یک هزار و ۵۰۰ بازرس دیگر هم داریم که به همراه یک هزار و ۵۰۰ بازرسان انجمن های حمایت مصرف کنندگان در گشت های مشترک به همراه بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان های صمت یا سازمان های بهداشت و درمان از بازار بازرسی می کنند.
امیدوار خبر داد: در سه ماهه نخست امسال، ۳۲۱ هزار و ۴۱۵ مورد بازرسی از بازار شده است که ۷۳ درصد مربوط به بخش کالا و ۲۷درصد در حوزه خدمات بوده است. در همین بازه زمانی ۳۷ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده تخلفات ارسال شده است که برابر با حدود ۱۲ درصد بازرسی‌ها است. عمده تخلفات گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب بوده است. در این مدت همچنین ۵۶ هزار فقره شکایت تلفنی ثبت شده است که حدود ۵ هزار شکایت قابل پیگیری نبوده است.
به گفته وی، اتاق اصناف ایران به عنوان متولی بازار نه تنها در حوزه کمک به بنگاه های تولیدی- خدمات فنی و توزیعی- خدماتی فعال است بلکه در نظارت بر بازار هم پای کار است و تلفن ۱۲۴ آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی است تا سازمان های صمت و اتاق های اصناف به این موارد رسیدگی می کنند. همچنین تلفن های بازرسی اتاق های اصناف کشور که در سایت های تخصصیشان منتشر شده است، آماده دریافت شکایات مردمی هستند.

کد خبر 1772131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha