بازاریان در سایه امر به معروف و نهی از منکر  از سلامت بازار مراقبت کنند

حجت الاسلام شاهرخی گفت: بازاریان باید با امر به معروف و نهی از سلامت مراقبت کنند و به گونه ای عمل کنند که بهانه به دست افراد عیب جون ندهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام« سید احمد رضاشاهرخی»امروز(13اسفند) در دیداربا مسئولات ستادهای امر به معروف  ونهی از منکر اتحادیه های صنفی شهرستان خرم آباد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر و ایمان به خدا، معیار و ملاک و امتیاز امتی بر امتی دیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر و ایمان به خداوند متعال لازم و ملزوم هم هستند و با ایمان به خدا باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

 

وی با بیان اینکه  امر به معروف و نهی ازمنکر وقتس تاثیر گذار است که شما با هم باشید، خاطرنشان کرد: اگر با هم بودید آن موقع به عنوان الگو در جهان معرفی می شود که تحقق این مهم نیازمند حمایت حکومت است.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: همیشه اصناف و بازار به خاطر اینکه با مجموعه ای از اماکن دینی و مذهبی در هم تنیده بودند، در این جهت تلاش های برکات بیشتری برای جامعه اسلامی دارد.

 

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی باید در کنار انجمن های اسلامی اصناف و بازار قرار گیرند، افزود: در انجمن های اسلامی اصناف و بازار در راستای تعظیم شعائر اسلامی تلاش می شود.

 

 حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: می طلبد که بازاریان از با امر به معروف و نهی از منکر و فراهم کردن بستری که نهادهای دینی و فرهنگی ایجاد می کنند از سلامت بازار مراقبت کنند و به گونه ای عمل کنند که بهانه به دست افراد عیب جون ندهند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که با یک عیب جویی، یک عیب را به همه بازارنسبت دهند، خاطرنشان کرد: گران فروشی، کم فروشی و احتکار و تخلف باید از درون بازار شناسایی شود.

کد خبر 1033674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha