زمان ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت مجزا است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت مجزا در اسفند ماه جاری و فروردین سال آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری پنجشنبه (14 اسفند) در ستاد انتخابات استان با بیان اینکه واقعاً حضور رسانه ها همیشه باعث دلگرمی و اطلاع رسانی است، گفت: 18 اسفند ماه دستور اجرایی ستاد انتخابات از سوی وزارت کشور به صورت سراسری صادر خواهد شد و اولین کاری که فرمانداران و بخشداران باید انجام دهند، تشکیل هیئت های اجرایی شوراهای اسلامی از 19 تا 25 اسفند ماه است.

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: بخشداران مرکزی هم این بار مسئولیت دارند و مسئولیت آن ها این است که باید انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی را انجام دهند.

 

 

 

وی با بیان اینکه انتخاب معتمدین هم خیلی مهم است و باید توجه کنیم، افزود: از اختیارات فرمانداران و بخشداران است که 30 نفر معتمد را انتخاب و این افراد را به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها معرفی کنند.

 

 

 

بصیری اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران اگر در جایی کمبودی از نظر شخصیت حقوقی وجود دارد، به استانداری اعلام کنند تا نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود زیرا نمی شود هیئت اجرایی تشکیل شود و عضو حقوقی نداشته باشد.

 

 

 

وی افزود: در شورای اسلامی هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی را داریم که این هیئت مرکب از 3 نفر است و اعضای آن «حجت الاسلام غضنفرآبادی» نماینده مردم شهرستان های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس این هیئت و «حسن پور» و «شکراللهی» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: زمان تشکیل هیئت های اجرایی شوراهای اسلامی از 19 تا 25 اسفند ماه است و در اردیبهشت ماه برای ریاست جمهوری باید تشکیل شوند.

 

 

 

وی گفت: در این دوره قرار شد که ثبت نام شوراهایی شهر و روستا در دو نوبت مجزا انجام شود و داوطلبین شهرهای دارای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر به بالا اگر رد صلاحیت شوند، می توانند به هیئت مرکزی در مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را ارائه دهند به همین دلیل ثبت نام شورای اسلامی شهرها زودتر صورت می گیرد تا با مشکلی روبرو نشوند.

 

 

بصیری بیان کرد: ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها از 20 تا 26 اسفند ماه سال جاری، ثبت نام شوراهای اسلامی روستاها از 16 تا 22 فروردین ماه سال آینده و ثبت نام ریاست جمهوری هم از 21 تا 25 اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

 

وی افزود: ثبت نام به دلیل شرایط کرونایی قرار شد علاوه بر ثبت نام حضوری که در فرمانداری صورت می گیرد، ثبت نام به صورت غیرحضوری هم باشد که در اطلاعیه شماره 6 ستاد انتخابات کشور اعلام شده است و 4 روش برای ثبت نام داوطلبان در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، نرم افزار دسکتاپ، دفاتر پیشخوان و مراجعه حضوری است لذا تا می شود از طریق اپلیکشین موبایلی این کار را انجام دهند.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار کرد: داوطلبین زمانی ثبت نام خود را از طریق اپلیکشین موبایلی انجام می دهند و بعد از ثبت نام یک پیام برای آن ارسال می شود که شامل کد رهگیری و زمان دقیق مراجعه در بخشداری و فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام آن ها است.

کد خبر 1034022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha