حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بسیار مهم است

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بسیار مهم است و در این راستا باید هه احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از دهلران، حجت الاسلام«سید محسن موسوی» در مراسم روز درخت کاری در شهرستان دهلران، اظهار کرد: اهميت حفاظت از محيط زيست و منابع طبیعی ضروري است و كوچكترين سهل انگاري مي تواند منجر به حوادث بزرگ و خسارات جبران ناپذير به عرصه هاي ملي و منابع طبيعي شود.

 

وی یادآور شد: در آموزه‌های دینی تاکید  فراوانی در حوزه درخت کاری و حفاظت از منابع طبیعی وجود دارد و ما باید به این موضوعات که در آموزه‌های دینی اشاره شده توجه ویژه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در حوزه  مبارزه با بیابان زدایی در شهرستان  اقدامات خوبی صورت گرفته است و باتوجه به شرایط اقلیمی شهرستان باید بیابان زدایی و توسعه جنگل کاری همچنان در شهرستان تداوم داشته باشد .

 

امام جمعه دهلران با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه نسل ها است، گفت: همه ما باید از آن حفاظت و حراست کنیم و در کاشت نهال مشارکت داشته باشیم.

 

وی ابراز کرد: یکی از اقدامات خوبی که در امسال در شهرستان دهلران صورت گرفت همکاری مشترک حوزه علمیه دهلران با منابع طبیعی و توزیع نهال مثمر  در بین روستاهای هدف شهرستان بوده است.

 

حجت الاسلام موسوی  یادآور شد: باید به سمت کاشت نهال های مثمر برویم چرا که می‌تواند در بحث معیشت اقتصاد خانواده ها  موثر باشد.

 

 امام جمعه دهلران خاطرنشان کرد: حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش باید در راستای نهادینه شدن انس با طبیعیت آموزش حفاظت از طبیعت را در حوزه های مختلف تلاش کنند.

کد خبر 1034162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha