برگزاری نخستین نشست تقویت شبکه های شورای فرهنگ عمومی شمال استان اصفهان

نختستین نشست هم اندیشی و برنامه ریزی تقویت شبکه های شورای فرهنگ عمومی شهرستان های شمال استان اصفهان در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، نخستین نشست هم اندیشی و برنامه ریزی تقویت شبکه های شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های منطقه شمال استان اصفهان با حضور ائمه جمعه و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های کاشان ، آران و بیدگل، نطنز و اردستان در دفتر نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه برگزار شد.

 

در این نشست که با هدف بررسی مسائل و موضوعات حوزه فرهنگی شهرستان های منطقه شمال استان اصفهان برگزار شد، گزارشی از وضعیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان های آران و بیدگل و نطنز از قبیل تعداد جلسات برگزار  شده در سال جاری و تعداد مصوبات و میزان درصد مصوبات تحقق یافته و عملیاتی شده ارائه شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان های آران و بیدگل و نطنز در این نشست با اشاره به ظرفیت های موجود در هر شهرستان همانند وجود امامزادگان، صنایع بزرگ، ظرفیت های گردشگری و اختیارات بعضی از دستگاه های اجرایی در مقام معاونت مدیرکل استان و همچنین موضوعات مهم و تاریخی مشترک بین مردم شهرستان ها همانند برنامه های دینی و آئینی و تعامل مردم هر شهرستان با یکدیگر؛ خواستار بررسی موضوعات و مسائل مشترک و دغدغه مسئولان شهرستان ها شد.

 

سعید ضابطی افزود: موضوعاتی همچون آسیب های اجتماعی، مهاجرت، گردشگری، عفاف و حجاب، مواد مخدر از مهم ترین مسائل روز جامعه است و اعضای جلسه باید با همفکری، هماهنگی، همکاری، هم افزایی، استفاده از ظرفیت های هر شهرستان، تعامل بین مدیران دستگاه ها، برگزاری برنامه های مشترک در منطقه و با مهندسی فرهنگی منطقه به یک هدف مشترک و برنامه اجرایی در این زمینه دست یابند.


ضابطی ابراز امیدواری کرد: با اهمیت دادن و تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها در بین اعضا و بررسی موضوعات کلی و مشترک چهار شهرستان شمال استان اصفهان بتوانیم به نتایج خوب و اثربخشی در حوزه فرهنگ عمومی منطقه دست یابیم./

کد خبر 1035338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha