استفاده از تجربیات بچه های مسجدی، دستاورد طرح «ایران قوی» در بین کانون های مساجد است

حجت الاسلام یارمحمدی، رقابت سالم و سازنده بین کانون های مساجد و استفاده از تجربیات بچه های مساجد را از دستاوردهای طرح«ایران قوی» در بین کانون های مساجد استان زنجان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان امروز در آیین گرامیداشت 18 اسفندماه و تجلیل از منتخبین طرح ایران قوی در زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سال 71 و با هدف مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در جوار مساجد تاسیس شدند و تاکنون فعالیت های گسترده ای انجام داده اند.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اینکه همه ساله برنامه گرامیداشت 18 اسفند با حضور جمعی از فعالان کانونی برگزار می شد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم با تعداد محدودی از فعالان کانونی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به جایگاه یازدهم استان زنجان در طرح ایران قوی ادامه داد: در استان زنجان 382 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که تا پایان امسال این رقم به 400 باب خواهد رسید.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از سال گذشته طرح فهما در بین کانون های مساجد کشور کلید خورد، ادامه داد: طرح ایران قوی نیز به صورت سراسری از هفته دفاع مقدی آغاز شد و کانون های مساجد تا 22 بهمن ماه فرصت داشتند تا در رواق های 12 گانه این طرح مشارکت کنند و روز گذشته در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اختتامیه این طرح برگزار شد.

 

به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، طرح ایران قوی، با هدف رقابت سالم بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و انتقال تجربیات کانون ها برگزار شد که در قالب این طرح دوره های آموزشی نیز برای مدیران مسئول و اعضای کانون های مساجد برگزار گردید.

 

وی به برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در طول یک‌سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این برنامه ها جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر است که با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و استان های شمالغرب کشور برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به طرح سه شنبه های تکریم نیز اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به منظور تکریم از سرمایه های اجتماعی توسط مسجد محله به اجرا درآمد که برکات بسیاری به همراه داشت و زمینه برای جذب افراد به مسجد فراهم کرد.

 

وی از دیگر برنامه های سال جاری در کانون های مساجد استان زنجان را اجرای طرح شنبه های کتاب عنوان کرد و گفت: در این طرح ائمه جماعات مساجد در روزهای شنبه به معرفی اجمالی یک کتاب می پرداختند که به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح در قالب فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

 

این مقام مسئول به موضوع تجهیزات کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از مطالبات کانونی ها اشاره کرد و گفت: در برخی از موارد شاهد فعالیت کانونی با تجهیزات کم و عدم فعالیت کانون هایی با تجهیزات کامل هستیم که این می طلبد تا از ظرفیت این کانون ها برای فعال کردن کانون هایی با تجهیزات و امکانات کمتر، استفاده شود.

 

وی به طرح تئاتر بچه های مسجد نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه های کانونی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی این طرح شده که براساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح استمرار خواهد داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در کانون های مساجد به ایده و فکر بچه های مسجد نیاز داریم، گفت: لازم است تا با برگزاری دوره های آموزشی زمینه ایجاد فکر و ایده در مساجد فراهم شود تا از تجربیات افرادی که صاحب تخصص هستند در مساجد استفاده کنیم.

 

به گفته وی، شورای هماهنگی کانون های مساجد نیز از سال 97 و با تصویب اساسنامه ستاد کانون های مساجد کشور در زنجان تشکیل جلسه داده است و درصدد هستیم تا از ظرفیت این شورا برای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توسط دستگاه های متولی استفاده کنیم.

کد خبر 1035353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha