ضرورت حضور جهادی مسجدی ها، در جنگ اقتصادی امروز جامعه

حجت الاسلام موسوی با اشاره به احیاء برخی از کارکردهای مساجد با شیوع ویروس کرونا، گفت: لازم است تا مسجدی ها در شرایط جنگ اقتصادی امروز به قدرت وارد صحنه شوند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان ضمن تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: مسجد تراز اسلامی نباید در رکود باشد و همواره پررونق و پویا جوانان و نوجوانان را با برنامه های متنوع جذب مساجد کند.

 

حجت الاسلام موسوی، حضور موثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد را یکی از عوامل خروج از رکود مساجد عنوان کرد و یادآور شد: امروزه شاهد فعالیت اثرگذار این مراکز در برخی از مساجد تراز اسلامی در زنجان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب احیاء بسیاری از کارکردهای مساجد شده است، ادامه داد: جمع آوری کمک های مردمی و جهیزیه برای نیازمندان یکی از کارکردهای مساجد بود که امروزه شاهد رقابت مومنانه در بین بچه های مساجد هستیم که در نوع خود ارزشمند است.

 

این مقام مسئول به ضدعفونی معابر و مساجد توسط جوانان و نوجوانان مسجدی اشاره کرد و گفت: امروز جوانان مسجدی پای کار هستند و با تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی دست نیازمندان را می گیرند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در برهه ای از زمان مساجد کارکردهای خود را از دست داده بود و به محلی برای مجالس ترحیم تبدیل شده بود، گفت: اما امروز می بینیم که این کارکردها احیا شد است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان به کارکردهای مساجد در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن روزها بسیاری از مشکلات مردم در مساجد حل می شد، در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که پشتیبانی ها از صف مقدم جبهه از مساجد انجام می شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز در شرایط جنگ اقتصادی و شیوع ویروس کرونا قرار داریم و بایستی مساجد با حرکت جهادی بچه های مسجد پای کار بیایند و نیازمندان واقعی در محلات را شناسایی کنند.

 

به گفته معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در برهه ای قرار داریم که بایستی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد دست به دست هم دهند و مساجد از رکود خارج کنند.

کد خبر 1035408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha