گلپایگانی ها، سه وقف حدید در ماه رجب ثبت کردند

حجت الاسلام نصیر الاسلامی از ثبت سه وقف جدید در ماه رجب با نیت های حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی، روضه حضرت ابوالفضل (ع)، ترویج قرآن کریم و سکونت زوج های جوان توسط مردم شریف گلپایگان خبر داد.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گلپایگان در خصوص وقف های جدید صورت گرفته در شهرستان گلپایگان بیان کرد: مردم گلپایگان از ابتدای سال تا کنون ۹ وقف را به ثبت رساندند که تنها سه مورد آن در ماه مبارک رجب به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه از وقف خانه ای در شهر گوگد برای حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی و روضه حضرت ابوالفضل(ع) توسط خانواده منتظری خبر داد و گفت: زمین زراعی به متراژ ۶۰۰ متر مربع در شهر گلپایگان برای ترویج قرآن کریم توسط  اسدالله دلیری وقف شد که مجموع ارزش ریالی این دو وقف حداکثر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون وقفی در شهرستان گلپایگان برای ازدواج جوانان وجود نداشته است، تشریح کرد: واقفی یک واحد منزل مسکونی آپارتمانی واقع در شهرک الوند را به نیت سکونت زوج های جوان به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان وقف کرده است.
حجت الاسلام نصیر الاسلامی با یادآوری اینکه این وقف ها در شرایطی صورت گرفته است که وضعیت اقتصادی جامعه مناسب نیست، از آماده سازی چند وقف دیگر خبر داد و افزود: واقفان خیر اندیش برای تامین نیازهای خانواده های فقیر، وقف کنند، اداره اوقاف تولیت مکان یعنی درآمد و هزینه را نیز به خود واقف واگذار می کند./

کد خبر 1035515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha