سه میلیون دانش‌‌آموز از تجهیزات آموزشی هوشمند برخوردار نیستند

حسینی گفت: ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور نزدیک به سه میلیون نفر از تجهیزات آموزشی هوشمند برخوردار نیستند که می‌طلبد با کمک خیران این تجهیزات تامین و در اختیار این دانش‌آموزان قرار داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سید «جواد حسینی» امروز (دوشنبه ۱۸ اسفند) در نشست شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای تامین این وسایل هوشمند به 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش استثنایی با قدردانی از همراهی خیران در تامین وسایل هوشمند آموزشی، تصریح کرد: ظرف ۲ ماه ۲۲۰ هزار دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان تامین شده است.

 

حسینی بابیان اینکه برای تامین این وسایل سه مدل طراحی شده است، افزود: یکی از این مدل‌ ها استفاده از ظرفیت ۶۰۰ هزار کامپیوتر موجود در مدارس است که هنوز بسیاری از استان‌ ها در این موضوع ورود پیدا نکردند.

 

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، با مذاکره با وزارت ارتباطات مقرر شده است تا شرکت‌ های بزرگ تبلت‌ های مخصوص آموزشی را از خارج کشور تهیه و به خانواده‌ها تحویل بدهند و هزینه آن حسینی، نیروی انسانی را مبنا و محور توسعه دانست و گفت: از دهه ۸۰ خرد جمعی جهان به این نتیجه رسید که انسان محور و مبنای توسعه است و بیش از ۸۰ درصد به آن سهم داده اند.

 

وی بابیان اینکه نتیجه توسعه باید به عدالت بینجامد، اظهار داشت: این عدالت از نمود بیشتری در حوزه آموزش برخوردار است از همین رو باید زمینه عدالت آموزشی را برای اقشار مختلف فراهم کرد.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی در ادامه نیاز آموزش و پرورش استثنایی کشور را ایجاد ۲۱۰ مدرسه در مناطق مختلف کشور عنوان کرد و گفت: از این تعداد طی یک سال گذشته ۱۳۹ مدرسه با کمک خیران احداث شده است.

 

وی سهم استان چهارمحال و بختیاری از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی را هشت مدرسه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ مدرسه در استان در حال احداث است و یکی از این مدارس با کمک خیر نیکوکار ایجاد می‌شود و شش مدرسه دیگر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 1035640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha