احیای موقوفات برای حفظ اعتماد ملی ضرورت دارد

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف از بین برود گفت: احیای موقوفات برای حفظ اعتماد ملی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سید ناصرالدین نوری زاده» در امروز(سه شنبه، 19 اسفند) جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه در رشت در جمع مدیران اوقاف استان گفت: سازمان اوقاف ریشه در اعتقادات مردم دارد و مردم ما را امین خود در اجرای نیات وقف دانسته اند.

 

معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: ارزش وقف بالاتر از ارزش صدقه است چرا که در صدقه مالکیت شخص باقیست اما در وقف، شخص مالکیت مال خود  را در اختیار خدا قرار می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: کارکنان اوقاف باید بدانند در جایگاه حساسی هستند و فعالیت در این حوزه مسئولیت سنگین و خطیری برایشان به همراه دارد.

 

نوری زاده وقف را سنتی پسنیده دانست که مختص اسلام نیست و گفت: اسلام وقف را در مسیر مشخص و هدفمندی قرار داد و به آن تنوع و دقت بخشید و کمک کرد فرهنگ معنا داری نسبت به دیگر ادیان ظهور و بروز پیدا کند.

 

*وجود افزون بر یک میلیون رقبه در کشور

وی اعلام کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در کشور داریم که به عنوان یک سرمایه عظیم برای ارزش‌های اسلامی به کار گرفته می شود.

 

معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: وقف می تواند به عنوان سازمان اقتصادی اسلامی باشد و همه بخش ها و گروه ها می توانند از سازمان اوقاف بهره مند شوند.

 

 وی با بیان اینکه در سازمان اوقاف برای حفظ اعتماد ملی مکلف به انجام کارهایی هستیم، اذعان داشت: حفظ عین موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان و توسعه فرهنگ وقف مهمترین رسالت کارکنان اوقاف است.

 

نوری زاده با بیان اینکه احیای موقوفات برای حفظ اعتماد ملی ضرورت دارد گفت: نباید اجازه بدهیم اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف از بین برود.

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امورخیریه خاطرنشان ساخت: ضمن اجرای نیات واقفان باید نیات وقف های جدید را به سمت نیاز روز سوق بدهیم.

کد خبر 1035866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha