کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای جذب نسل جوان به مساجد هستند

آیت الله شعبانی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای جذب نسل جوان به مساجد در جهت ترویج آموزه های دینی در قالب هنری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله «حبیب الله شعبانی» ظهر امروز (19 اسفند) در مراسم بزرگداشت 18 اسفند که در محل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با حضور منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای  جذب نسل جوان به مساجد هستند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود: کانون های فرهنگی و هنری با توجه به همجواری در کنار مساجد می توانند در کارهای تشکیلاتی و در عرصه کارهای فرهنگی و اجتماعی  در جامعه تاثیر گذار باشند.

 

وی ادامه داد: نقاط قوت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده از ابزار هنر و ارائه مطالب و آموزش ها در قالب هنر است.

 

وی  با بیان اینکه زبان هنر خریدار و مخاطب بیشتری دارد، گفت: اندیشه های که در قالب هنر بیان شود، تاثیر گذاری بیشتری در جامعه دارد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری فعالیت های بسیار خوبی در جامعه دارند که باید این فعالیت ها را گسترده تر کنند.

 

آیت الله شعبانی خطاب به مدیران کانون های مساجد در استان همدان گفت: مدیران کانون های مساجد باید با هیات امنا مساجد، امام جماعت و پایگاه بسیج  همکاری و ارتباط خوبی داشته باشند.

 

وی گفت: همچنین مدیران کانونها در شورای های محلات  حضور پیدا کنند و در جهت فعالیت های فرهنگی و هنری در محلات و مساجد خود فعالیت چشمگیر و گسترده ای با همکاری شورای محلات انجام دهند.

 

وی به جشن های پیش رو و اعیاد مذهبی از جمله نیمه شعبان اشاره کرد و گفت:  کانون های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری سایر ارگان ها در برگزاری جشن های مذهبی در محلات خود خود جوش عمل کنند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از منتخبین  مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان  در اجرای طرح ملی ایران قوی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1035950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha