صوت آغاز ترویج  فرهنگ ورزش و تحرک در کانون های مساجد

صوت آغاز حرکت منسجم و هماهنگ ترویج و توسعه فرهنگ ورزش و تحرک بین افراد جامعه با امضا تفاهم نامه مشترک بین ستاد کانون های فرهنگی وهنری مساجد و وزارت ورزش و جوانان در این مراکز به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ورزش و تحرک از مولفه های سلامتی روح و جسم انسان محسوب می شود و در آموزه های دینی و انسانی همواره بر این موضوع مهم تاکید و توجه شده که باید همواره به آن توجه شود.

 

زندگی ماشینی امروز اگرچه فرصت های خوبی را برای مردم ایجاد کرده اما آسیب هایی مثل بی تحرکی و چالش هایی مثل چاقی و اضافه ورزن را نیز به همراه آورده که همین مسائل موجب صدمه به سلامتی و خسارت به زندگی افراد به ویژه نسل های جوان و نوجوان شده است.

 

اضافه وزن یکی از چالش های پیش روی سلامتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این پدیده شوم به عنوان یکی از آسیب های سلامت مردم یاد کرده و گسترش این معضل به دوره سنی دانش آموزی را مایه نگرانی و دغدغه بیان کرده اند.

 

ترویج فرهنگ ورزش و نهادینه سازی آن برای سلامت جسم و روح مردم لازم و از طرفی مایه شادی و نشاط و تقویت روحیه مردم خواهد شد که یک ماموریت مهمی بر نهادهای مردمی است تا به این موضوع بپردازند و کانون های فرهنگی و هنری مساجد به دلیل گستردگی و پراکندگی در کل کشور و از طرفی بهره گیری اقشار مختلف مردم از برنامه های آنان، بستر مناسبی برای توسعه فرهنگ ورزش همگانی هستند.

 

برخی از کانون های مساجد در گذشته بر اساس ظرفیت و توان خود به این حوزه وارد شده بودند که تجربه های ارزشمندی را نیز برای اعضا و منطقه خود داشته اند اما این هفته همزمان با ایام سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خبرهای جدیدی از این حوزه رسید که صوت آغاز حرکت منسجم و هماهنگ ترویج و توسعه فرهنگ ورزش و تحرک بین افراد جامعه با امضا تفاهم نامه مشترک بین ستاد کانون های فرهنگی وهنری مساجد، فدراسیون ورزش های همگانی و وزارت ورزش و جوانان  در این مراکز به صدا درآمد.

از سال آینده باید منتظر اتفاقات خوبی در حمایت از فعالیت های ورزشی کانون های مساجد و همچنین رویدادهای مهم ورزشی برای توسعه ورزش همگانی به صورت مشترک بین کانون های مساجد و هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان باشیم.

 

طرح ها و ایده های خلاق مهمترین اصل هستند که قطعا مورد حمایت و توجه مردم و مسئولان قرار می گیرند و اگر تلاش ها هدفمند بشوند شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ورزش همگانی خواهیم بود.

 

*ترویج توسعه ورزش همگانی با نگاه فرهنگی

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: ورزش به دلیل ظرفیت های زیادی که در حوزه سلامت، نشاط، شادابی و تبلیغاتی و اقتصادی یکی از شاخصه های توسعه و پیشرفت جامعه است و باید هدفمند این جریان هدایت شود.

 

«عباس مرادیان« با بیان اینکه جامعه از طریق گرایش به ورزش به نشاط و شادابی می رسد، تصریح کرد: ترویج توسعه ورزش همگانی با نگاه فرهنگی کارآمد خواهد بود و از بی تحرکی و خستگی جسمی و روحی مردم کاسته می شود.

 

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هیات های ورزشی در برخی از مناطق استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: نتیجه این تعاملات و دوری از کار جزیره ای و تلاش برای هم پوشانی امکانات به مردم می رسد.

*توجه به ورزش همگانی در مساجد تیران و کرون

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به توجه مدیران مسئول کانون های مساجد این شهرستان به ورزش گفت: ورزش همگانی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد این منطقه از گذشته مورد توجه بوده و دستاوردهای خوبی داشته است.

 

«اقبال صالحی» با بیان اینکه در چهارسال گذشته در بین کانون های این شهرستان میزتنیس توزیع شد، خاطرنشان کرد: ورزش هایی مثل تنیس روی میز، فوتبال دستی و طناب زنی با هویت مسجد سازگار و در حد یک کانون مسجد قرار دارد.

 

وی ادامه داد: خانه ورزشی و ایستگاه ورزش همگانی نیز در برخی از مساجد این شهرستان از جمله کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران و خانه بازی کانون فرهنگی و هنری غدیر ایجاد شده که همه منافع آن به مردم می رسد.

*ورزش یکی از برنامه های جذاب برای جوانان و نوجوانان

 

وجود یک میزتنیس، میز فوتبال دستی، بازی های فکری، طناب زنی، حلقه بستکتبال در محیط کانون مسجد و اجرای فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری، کوهنوردی، طبیعت گردی و پیاده روی برای اعضا کانون و مردم امیدوار کننده و جذابیت دارد.

تعامل و همکاری بین نهادهای ورزشی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد نه تنها فرهنگ ورزش همگانی را افزایش می دهد بلکه در جذب افراد به کانون ها نیز موثر است.

 

کد خبر 1036277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha