یاد و نام شهدا به ما هویت بخشیده است/ برای اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران در ایلام سرمایه گذاری شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه برای تکریم شهدا نیاز به فرهنگ سازی داریم، گفت: اگر بخواهیم فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه وجود داشته باشد باید از شهدا مدد گرفته و برای زنده کردن نام و یاد شهدا تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۲۱ اسفند) در دیدار با حجت‌الاسلام « یوسفعلی شکری» نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثاگران، اظهار کرد: عید سعید مبعث بزرگترین عیدی است که موجب نحات انسان ها از گمراهی و جهالت برای ابد تاریخ به سوی حیات طیبه و انسانیت است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه استان ایلام  مشهد شهدای همه کشور است، ابراز کرد: بسیاری از شهدای کشور در مناطق عملیاتی این استان به مقام رفیع شهادت نائل شده اند  و از این منظر، ایلام  استانی است که مربوط به همه مردم ایران اسلامی است.

 

وی با تبریک سالروز تاسیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز ملی شهید، تصریح کرد: برای تکریم شهدا نیاز به فرهنگ سازی داریم و امید است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم، این چنین روزی در پایان سال تعیین شده و در آغاز سال در پیام های تبریک مقام معظم رهبری، یاد و نام شهدا زنده نگاه داشته می شود که این امر در راستای ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یاد و نام شهدا، بالاترین سرمایه ای است که به ما هویت بخشید و برای حفظ این گنجینه گرانبها هم باید همه تلاش خود را به کارگیرم، ابراز کرد: دشمن به شدت برای زدودن نام شهدا تلاش می کند  تا نمادی از یاد و نام شهدا در جامعه وجود نداشته باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی ناجوانمردانه به دنبال زدودن دین و نمادهای دینی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان است، بیان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه وجود داشته باشد باید از شهدا مدد گرفته و برای زنده کردن نام و یاد شهدا تلاش کنیم.

 

وی تصریح کرد: مزار شهدا زیارتگاه هایی هستند که  وجودشان برای ما ارزشمند بوده و برای مقابله تهاجم فرهنگی تاثیر گذار است، همانظوری که یادمان های دفاع مقدس و مشهد شهدا در نوار مرزی تاثیر گذار است و اثر آن را در کاروان های راهیان نور به خوبی مشاهد می کنیم.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه حضور نماینده معرر ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران فرصتی مبارک برای استان ایلام است، گفت: انتظار است که وضعیت موجود استان را آنطور که هست و انتطارتی که وجود دارد به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد و خدمت مقام معظم رهبری بیان شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در استان ایلام پیشرفت های خوبی انجام شده و در حال انجام است، بهسازی و نوسازی مزار شهدا با پیگیری مدیرکل بنیاد شهید استان، یک اقدام رازمند بود که امروز این مزار شهدا، زیبایی خاصی پیدا کرده است.

 

وی بیان کرد: رسیدیگی به خانواده های شهدا ارزشمند است، برای کار فرهنگی نیازمند برنامه ریزی یشتری است، برای اشتغال فرزندان ایثارگران و شهدا نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم و امید است که عیدی عید مبعث ما این باشد که در زمره یاران حضرت امام زمان(عج) قرار گیریم.

 

گفتنی است،  حجت‌الاسلام « یوسفعلی شکری» نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثاگران در ادامه سفر به استان ایلام با تعدادی از خانواده های معزز شهدای استان ایلام همزمان با عید سعید مبعث با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان دیدار  کردند.

 

 

کد خبر 1036691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha