اجرای بیش از ۲۰ برنامه در هفته بزرگداشت شهدا در ملایر

مرادی گفت: درهفته بزرگداشت شهدا در ملایر بیش از ۲۰ برنامه در حال اجرا است.

«محمدابراهیم مرادی» در گفت‌وگو خبرنگار شبستان در ملایر  گفت:  بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در سال 1358 به فرمان امام راحل تاسیس شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با بیان اینکه بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و به هیچ وجه نمی توان ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان را جبران کرد افزود: امنیت و آسایش امروز ما به  به برکت خون شهدا و ایثار و فداکاری ایثارگران است.

وی با اشاره به روز 22 اسفندماه  به نام روز شهدا  و بزگداشت هفته شهدا  اظهار کرد:  این روز در سال 1383 توسط شورای انقلاب فرهنگی به نام شهدا نامگذاری شده است.

وی هدف از نامگذاری روز شهدا را  تبیین  بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن اهداف و شخصیت شهدا به مردم  برشمرد و گفت:شهداء به عهدی که با خدا بسته بودند، وفا نموده وبا ایثار خون خود خطر دشمن را از انقلاب و کشور عزیزمان، دور ساختند که این امری بسیار مقدس است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر اظهار کرد: شهرستان ملایر 1100 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و دو شهید مدافع حرم  2 هزار و 100 جانباز و 119 آزاده سر افراز دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در ملایر از برگزاری بیش از 20 برنامه خبر داد و تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با حضور مسوولان و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار عاشورا  از برنامه های انجام شده در این هفته است

وی  با اشاره به  فضا سازی  با همکاری سپاه  و شهرداری   گفت: از خانواده شهدایی که فرزندان شهیدشان در اسفند ماه متولد شده و یا  به شهادت رسیده اند نیز سرکشی انجام می‌گیرد.

مرادی با بیان اینکه  برنامه سرکشی از خانواده معظم شهدا به مناسبت هفته شهدا از 22 بهمن ماه شروع شده و تا 22 اسفند ادامه دارد گفت:در این  بازه زمانی  یکصد مورد سرکشی با حضور مسوولان شهرستان از خانواده معظم شهدا و جانبازان  در حال انجام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از غرس یک‌هزار و 100 اصله نهال به نام یک‌هزار و 100 شهید شهرستان همزمان با هفته بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی ، ورزشی  ، برگزاری تئاتر خیابانی « نگهبان آب »  کاری از گروه یاس کبود به کارگردانی مهدی روزبهانی، و...از دیگر برنامه های این هفته در ملایر است.

وی   دیدار کارکنان بنیاد شهید با امام جمعه و مسئولان وتجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقه تیر اندازی برای جانبازان قطع نخاع ، سخنرانی ائمه جماعات مساجد در خصوص شهدا  و برنامه‌ای روایت و خاطره گویی در فضای مجازی توسط راویان دفاع مقدس را  از دیگر برنامه های این هفته در ملایر  برشمرد.

وی  از اجرای طرح پایش سلامت جانبازان قطع نخاع  و والدین شهدایی که امکان  بیرون آمدن از منزل را ندارند در هفته بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: این طرح توسط سه پزشک  انجام و تا پایان سال ادامه دارد.

کد خبر 1037149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha