انتخابات در ایران اسلامی کم نظیر است

حجت الاسلام خرم روز گفت: با برگزاری رفراندوم عملا مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه مشارکت کرده و در کل دنیا انتخابات در ایران اسلامی کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «قدرت الله خرم روز» امروز (25 اسفند ماه) در دیدار اعضای دفتر شورای نگهبان استان با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: انتخابات سال 1400 در قالب انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس در شهرستان های گچساران و باشت برگزار می شود.

مسئول دفتر هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) رفراندوم برگزار شد و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران شکل گرفت.

وی ادامه داد: با برگزاری این رفراندوم عملا مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه مشارکت کرده و در کل دنیا انتخابات در ایران اسلامی کم نظیر است.

حجت الاسلام خرم روز یادآور شد: امروز در کشورهایی مثل آمریکا که ادعای دموکراسی دارند انتخابات آنها مورد انتقاد هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات قرار گرفت و این احزاب بحث تقلب را مطرح کردند و باعث ایجاد فجایعی در آن کشور شد.

مسئول دفتر هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث نظارت و اجرای انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانون دولت در زمینه اجرای مطلوب انتخابات موظف و مکلف شده و شورای نگهبان نیز به غیر از انتخابات شورای شهر و روستا، بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نظارت می کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه ناظرین انتخابات در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: به دلیل همزمانی سه انتخابات یک هیئت نظارت با سرعت و دقت تشکیل شد.

حجت الاسلام خرم روز با بیان اینکه نشست هیئت نظارت استان تشکیل شد، اظهار کرد: اعضای هیئت نظارت شهرها و بخش نیز با نهایت دقت، از افراد امانتدار و بی طرف در انتخابات مشخص و معرفی شدند.

مسئول دفتر هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون فعالیت ها در فضای قانونی در حال انجام هستند، ادامه داد: نماینده مقام معظم رهبری در استان جهت اتحاد و انسجام در برگزاری یک انتخابات باشکوه و همکاری و همراهی هیئت های اجرایی و نظارت تاثیرگذار و راهگشا هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث کرونا، تلاش می شود انتخابات با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

 

کد خبر 1037902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha