امکان صدور پروانه توسط شهرداری مناطق شهر شیراز

اسکندرپور گفت: در نظر داریم صدور پروانه ها به تدریج به شهرداری های مناطق شهر شیراز سپرده شود و در صورت مشکل به مسکن و شهرسازی ارجاع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (دوشنبه 25 اسفند) در تبادل تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و شهرداری شیراز با تبریک اعیاد شعبانیه و عید نوروز گفت: از زمان تصویب قانون نظام مهندسی وظایفی بر عهده دستگاه های حاکمیتی گذاشت و وظایفی بر عهده سازمان نظام مهندسی به عنوان یک نهاد مدنی قرار گرفت.

شهردار شیراز افزود: نهادهای مدنی قدرتمند در کشور ما کمتر شکل گرفته و هر کجا هم که شکل گرفته به مرور، اختیارات آنها به نفع نهادهای دولتی شده است.

وی اضافه کرد: هر چه جلوتر آمده ایم از اختیارات نمایندگان شوراها نیز در مقایسه با قانون تصویب اولیه کاسته شده است و پارلمان شهری در آن قانون اولیه به معنای واقعی بوده اما به تدریج با اصلاحیه ها به پارلمان شهرداری تبدیل شده است.

اسکندرپور تصریح کرد: دستگاه های شهر باید پاسخگوی پارلمان شهری باشند و هر وقت قانون شوراها برای اصلاحیه به مجلس برده شد اختیارات کمتر شد.

وی ادامه داد: اگر نخبگان شهری، کمتر برای ثبت نام در انتخابات این دوره از شورای اسلامی شهر مراجعه می کنند به دلیل کاسته شدن از این اختیارات است.

شهردار شیراز تاکید کرد: از همه متخصصان که به مدیریت شهری می توانند کمک کنند برای ثبت نام اقدام کنند و در طول خدمت خود، همواره خود را جای مردم قرار دادم و نقصان ها را در شهر بهتر دیدم و معتقدم در طراحی پل ها و گذرها، عابر پیاده باید بیشتر دیده شود.

وی افزود: بیش از 70 درصد ارباب رجوع ها به معاونت شهرسازی شهرداری شیراز، اختلاف مالک و ناظر دارند و نهاد مدنی و نظام مهندسی در این خصوص سهم دارد و یکی از ماموریت های آن مسکن و شهرسازی است.

اسکندرپور اضافه کرد: از 2 سال قبل این کار را بیشتر به عهده نظام مهندسی گذاشته ایم و هر جا مشکلی در کشور داریم به دلیل تعارض منافع موضوعات پیش نمی روند.

وی با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به عنوان اولویت شهرداری شیراز گفت: مشکلات فنی و فرایندی این مراحل باید رفع شود تا زمان صدور پروانه ساختمانی در شهرداری شیراز کاهش یابد.

شهردار شیراز اعلام کرد: صدور پروانه ها به عنوان پایلوت به شهرداری های منطقه یک، 6 و چهار شیراز سپرده شده و در نظر داریم صدور پروانه ها به تدریج به شهرداری های مناطق سپرده شود و در صورت مشکل به مسکن و شهرسازی ارجاع شود.

کد خبر 1038031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha