واکسن مجموعه «سپند و وزارت دفاع» فردا رونمایی می‌شود/سفر کردن در شرایط فعلی به نفع مردم نیست

نمکی گفت: واکسن‌های ایرانی به خوبی پیش می‌روند و فردا نیز واکسن مجموعه سپند و وزارت دفاع که وارد کارآزمایی بالینی شده، رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «سعید نمکی» امروز(۲۵ اسفندماه) در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی شهید رجایی بابلسر اظهار کرد: در سال جاری باوجود گرفتاری‌هایی که در مقابله با کرونا داریم، هر ماه هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور اضافه شد که توانستیم توسعه ای در زیرساخت‌های نظام سلامت ایجاد کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با کشور‌های سرشار و پر از خزانه وارد رقابتی بسیار سخت شدیم بطوریکه حتی برای تامین ماسک و ملزومات پزشکی مشکلات بسیار فراوانی داشتیم، افزود: با همدلی و وفاق، رهنمود‌ها و رعایت‌ها توانستیم یکسال را هر چند سخت پشت سر بگذاریم به گونه‌ای که در عرض ۵۰ روز از وارد کننده گان و ماسک به صادر کننده این ملزومات تبدیل شدیم.

 

وی بیان کرد: تا هفته سلامت سال آینده، تعداد ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح می‌شود و امیدواریم تا ۱۳ هزار تخت جدید به مجموعه تخت‌های بیمارستانی افزوده شود. 

 

این مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی را یکی از موثرترین اقدامات برای پیشگیری و شناسایی دقیق تر و سریع تر مبتلایان به کرونا اعلام کرد و گفت: با وحود همه مشقت ها دستاوردهای خوبی در مدیریت کرونا حاصل شد.
 

 

نمکی با قدردانی از همه کسانی که دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کردند در هم آمیختگی جمعیت در مازندران را به سبب نزدیکی شهرها و روستاها بسیار سخت و البته موثر و اثر بخش دانست و از مدیران استانی و به ویره رسانه ملی و استانی قدردانی کرد.

 

وی درباره سفرهای نوروزی بیان کرد: با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور، سفر کردن به هیچ وجه به نفع مردم نیست، به همین دلیل به عنوان یک خدمتگزار از مردم تقاضا می کنم امسال به سفر فکر نکنند، اگر قرار است سفری اتفاق بیفتد هم باید به شدت پروتکل های بهداشتی رعایت شود و این موارد از سوی دانشگاه های علوم پزشکی باید به شدت رعایت و نظارت شود. 

 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره واکسن کرونا گفت: در هفته جاری انبوهی از همکارانمان در نظام سلامت و برخی از گروه‌های هدف را واکسینه خواهیم کرد و تقریبا یک میلیون دوز واکسن را تا پایان سال تزریق خواهیم کرد. 

 

این مسئول اظهار کرد: واکسن‌های ایرانی به خوبی پیش می روند و فردا نیز از واکسن مجموعه سپند و وزارت دفاع که وارد کارآزمایی بالینی شده، رونمایی می‌شود.

 

نمکی با ابراز نگرانی از شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور که حتی کار آمدترین سیستم نظام بهداشت و درمان جهان در انگلیس را به زانو در آورده است، گفت: در پیک اخیر خوزستان هیچ بیماری پشت در بیمارستان سرگردان نشد.

 

وی از استمرار نگرانی به دلیل طغیان ویروس جهش یافته و سفر به عنوان تشدید کننده این بیماری در کشور خبر داد و تصریح کرد: همکاران نظام سلامت تاب آوری بیشتری را تاب نخواهند آورد و من شرمسار از این وضعیت هستم.

 

 

کد خبر 1038089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha