جایگاه مساجد در اساسنامه سازمان ها و نهادها مشخص  شود

حجت الاسلام باغبانی با تاکید بر تقویت ساختار و کارکرد مساجد گفت: جایگاه مساجد در اساسنامه سازمان ها و نهادها روشن شود و هر سازمانی به فراخور وظایف خود از کارکرد مساجد استفاده کند.

حجت الاسلام شعبان فلاح باغبانی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  با تاکید بر تقویت ساختار و کارکرد مساجد و با اشاره به برگزاری پویش مسجد کانون مهر علوی گفت: پویش مسجد کانون مهر علوی واقعیتی است که وجود دارد اما باید آن را بسیار تقویت کنیم. امروزه شاهد هستیم که مساجد در حوادث مختلف کارکردهای متفاوتی داشتند و در زمان های گوناگون متناسب با سیاست هایی که در دولت ها نسبت به مساجد پررنگ یا کمرنگ می شده است، آثار آن در جامعه دیده می شود اما باید کارکردها و ساختار مساجد تقویت و رو به رشد حرکت کند و به نقطه کنونی بسنده نکنیم.

 

امام جمعه زاغمرز استان مازندران اظهار کرد:  اگر خواهان رشد کارکردهای مساجد هستیم باید ساختارهای حمایتی نظام اسلامی مانند بهزیستی، کمیته امداد و سایر سازمان های حمایتی را به لحاظ ساختاری به نقش مساجد نزدیک کنیم و وقتی اساسنامه ای برای این سازمان ها و نهادها نوشته می شود، جایگاه مساجد در این اساسنامه برای سازمان ها و نهادها روشن شود.

 

وی ادامه داد: به طور مثال در دادگاه ها نقش روحانیون و مساجد مشخص شود و یا در احکام قضات ببینیم که قاضی برای جبران جرم افراد از نقش محوری مساجد استفاده می کند؛ به طور مثال برای جبران جرم افراد او را یک هفته به مساجد بفرستند.

 

حجت الاسلام باغبانی تصریح کرد: آموزش هیئت امنا و روحانیت مساجد و همچنین مسئولان کانون های مساجد از دیگر اقداماتی است که می تواند موجب رشد ساختار و کارکردهای مسجد شود.

 

وی خاطر نشان کرد: افراد آموزش دیده در مساجد می توانند جوان انقلابی، کارآزموده و متخصص را در مساجد تربیت کنند.

کد خبر 1038408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha