ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهرستان هستند/ ارتباط مسئولان با ائمه جمعه تقویت شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه و دغدغه های که مردم دارند را در اولویت کاری خود قرار می دهند، گفت: اینکه ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی هر شهرستان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در گردهمایی  ائمه جمعه استان با حضور استاندار ایلام، با تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان و میلاد منجی عالم بشریت، اظهار کرد: ائمه جمعه با پیگیری امور مربوط به مردم که نشانه دلسوز آنان است نقش مهمی در پیشبرد امور دارند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه ائمه جمعه استان همواره دغدغه مردم را دارند، ابراز کرد: ائمه جمعه در انجام وظیفه خود ایثار می کنند و علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود، امورات و مشکلات مردم را پیگیری می کنند و دغدغه های که مردم دارند را در اولویت کاری خود قرار می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره نجم  به حضرت پیامبر(ص) می فرمایند که از دو گروه اعراض و دوری کن، افزود: گروه اول کسانی که از یاد و ذکر خدا دوری می کنند و جز زندگی دنیا چیز دیگری نمی خواهند و گروه دوم کسانی هستند که علم، بصیرت و معرفت لازم برخوردار نیستند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه کسانی که از یاد خدا اعراض می کنند تمام توان خود برای گرایش به  دنیا صرف می کنند،  یادآور شد: زیرساخت اینکه فردی به خدا برسد دانش و آگاهی است، آگاهی و بصیرت و زیربنای اصلی کار فرهنگی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تشکر از  استاندار ایلام در راستای دغدغه های فرهنگی، ابراز کرد: خداوند کمک کرد در این شرایط فعلی استان، بهترین گزینه ای که شایستگی لازم را استاندار شدن داشت، در این مسند قرار گرفت، ایشان هم جایگاه و مقبولیت نسبی خوبی در بین مردم و رسانه ها داشت و هم اشراف خوبی هم به مسائل استان دارند و باید قدردان این نعمت باشیم.

 

وی تصریح کرد: اولین جلسه استاندار ایلام بعد از معرفی شدن رسمی به عنوان استاندار، با ائمه جمعه برگزار شده است  و  این موضوع نشان دهنده دغدغه های فرهنگی و دینی ایشان است، رویکرد ایشان یک رویکرد علمی است، ایشان دیروز به عنوان استاندار ایلام به صورت رسمی معرفی شدند و اولین جلسه را ائمه جمعه برگزار کردند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی هر شهرستان هستند، ابراز کرد: اگر بخواهیم کار سازماندهی شده و تاثیرگذار فرهنگی در سطح شهرستان ها و استان انجام بدهیم به طور قطع، قوی ترین رکن فرمانده قرارگاه  یعنی ائمه جمعه هستند که البته برای تاثیر و توسعه مسائل فرهنگی و مسائل شرعی و دغدغه احکام الهی نیاز به تقویت دارند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: ظرفیت الان استان متفاوت از گذشته است، برای تقویت این زیرساخت و ظرفیت مساعدت های استاندار لازم است که برای تقویت مباحث دینی و فرهنگی، امید به آینده و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات  از ظرفیت روحانیت و ائمه جمعه استان استفاده شود.

 

وی تاکید کرد: ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، آموزش و پرروش، مساجد و هیئات مذهبی با رویکرد تاثیرگذاری ائمه جمعه در انجام فعالیت های فرهنگی لازم است که مورد توجه قرار گیرد،

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: با رویکردی که استاندار ایلام دارند به طور قطع، این جلسات استمرار دارند، ائمه جمعه به عنوان کارگزارانی امین، واسطه بین مردم و مسئولان هستند باشند، اشراف و آگاهی لازم ره مسائل مردم دارند و باید ارتباط ائمه جمعه با مسئولان و نقش فرهنگی ائمه جمعه بیش از گذشته پر رنگ تر باشد که البته اولویت کاری استاندار ایلام به طور قطع مسائل فرهنگی است.

 

کد خبر 1038472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha