نقض حقوق مسلمانان سریلانکا و سکوت شورای حقوق بشر سازمان ملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است قطعنامه ابراز نگرانی از وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در سریلانکا که شامل نقض حقوق مسلمانان نیز هست را به رای بگذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است قطعنامه ابراز نگرانی از وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در سریلانکا که شامل نقض حقوق مسلمانان نیز هست را به رای بگذارد.

 

رهبران جامعه اقلیت ها در سریلانکا از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته اند تا در آستانه این رای گیری مهم در مورد سوابق حقوق بشر ، تبعیضی که اقلیت ها با آن مواجه هستند را مد نظر قرار دهند.

 

این هشدار در حالی است که شورای عالی حقوقی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ابراز نگرانی جدی در مورد وخیمشدن وضعیت حقوق بشر در سریلانکا را به رای می گذارد.

 

دولت سریلانکا با انتقادات زیادی از سوی گروه های مدافع حقوق و دولت های منطقه ای به دلیل ادعای تبعیض علیه اقلیت مسلمان این کشور مواجه شده است.

 

از 47 ایالتی که قرار است در رای گیری ژنو شرکت کنند ، چندین کشور دارای اکثریت مسلمان  از جمله پاکستان و بنگلادش حضور دارند.

 

گفتنی است، تصمیم سال گذشته سریلانکا در زمینه اجباری شدن سوزاندن همه قربانیان کرونا از جمله اجساد مسلمانان با واکنش گسترده ای روبرو شد و گروه های بین المللی حقوق بشر و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد این اقدام را محکوم کردند.

 

حالا هم قرار است دولت سریلانکا در اقدامی جدید علیه مسلمانان پوشش برقع برای زنان مسلمان را ممنوع و بیش از هزار مدرسه اسلامی را تعطیل کند.

کد خبر 1039961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha