لزوم ایمن سازی مسیر عبور قطارهای برون شهری در سفیدشهر

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر با اشاره به خطرات عبور قطارهای برون شهری برای شهروندان این شهر، خواستار ایمن سازی این مسیرها شد.

محمدجواد حجتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: حادثه روز جمعه ششم فروردین در مسیر خط آهن سفیدشهر که منجر به فوت کودک ۶ ساله سفیدشهری شد، لزوم رفع مشکلات و تامین امنیت جانی ساکنان حریم ریل راه‌آهن را گوشزد کرد.

 

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ متر از ریل آهن سراسری شمال- جنوب در مجاورت منطقه مسکونی شهر سفیدشهر قرار دارد؛ ضلع جنوبی راه آهن در مجاورت مناطق مسکونی از ایمنی نسبی برخوردار است اما ضلع شمالی در مجاورت مزرعه طالقانی که تبدیل به تفرجگاه برای کودکان و نوجوانان شده است ایمنی مطلوبی ندارد.

 

حجتی افزود: این بخش از ریل آهن تاکنون حوادث ناگواری را به همراه داشته که فوت سه شهروند بر اثر برخورد با قطار، برخورد خودرو و ماشین آلات و احشام و غیره از جمله این حوادث در سال های اخیر است.

 

سخنگوی شورای اسلامی سفیدشهر خاطر نشان کرد: احداث پل زیرگذر در بخشی از این خط آهن واقع در مزرعه ملک آباد از اواخر فروردین امسال آغاز خواهد شد، اما در محدوده منطقه مزرعه طالقانی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

محمدجواد حجتی افزود: این خط آهن در منطقه سفیدشهر تنها یک زیرگذر احداث شده دارد، لذا برای تسهیل تردد عابران پیاده از تقاطع‌های ریل آهن، باید تعداد زیر گذرهای موجود افزایش یابند.

 

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر تصریح کرد: در کنار ایمن‌سازی مسیر، سرعت قطارهای عبوری از داخل شهر نیز باید معقول و در حد استاندارد باشد تا ضریب امنیت ریلی برای شهروندان بیش از گذشته باشد.

 

 حجتی افزود: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بایستی ضریب ایمنی گذرگاه های همسطح را افزایش دهد تا از تردد افراد غیرمجاز جلوگیری شود  و احتمال رخدادهای مشابه و داغدار شدن مجدد همشهریان در آینده نزدیک کاهش یابد.

 

سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل با ۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است./

کد خبر 1040692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha