با توسعه نیروگاه افق بندرماهشهر زمینه جذب نیروهای بومی فراهم می شود

آقاجری گفت: با توسعه و راه اندازی دو توربین بخار، ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز این نیروگاه ۲ برابر می شود و این امر باعث جهش تولید و اشتغال زایی در منطقه می شود که به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «حبیب آقاجری» در بازدید از نیروگاه ۹۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی افق شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی افق در سال ۹۴ با ۴ توربین گازی به بهره برداری رسید و ۲ توربین بخار که خوراک آن از بخار دودکش توربین های گازی تامین می شود، از ابتدای تاسیس این نیروگاه تا کنون راه اندازی نشده است.

 

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع سبب شده توربین های گازی نیروگاه افق حرارت ۶۰۰ درجه سانتیگراد که بهترین خوراک برای توربین های بخار است را وارد اتمسفر کنند که این موضوع علاوه بر آسیب به محیط زیست، روزانه معادل ۲.۵ میلیون متر مکعب گاز را هدر می دهد.

 

وی اضافه کرد: موضوع احداث دو توربین بخار را قطعا در مجلس پیگیر خواهم شد؛ زیرا با احداث این دو توربین از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد و علاوه بر آن ۳۰۰ مگاوات به حجم تولید برق این نیروگاه اضافه خواهد شد.

 

آقاجری در خصوص ساختار و سازمان نیروگاه افق خاطرنشان کرد: این نیروگاه زیر نظر پیمانکار اداره می شود و در کل کشور فقط این نیروگاه چنین وضعیتی دارد.

 

وی تصریح کرد: غیرمستقل بودن نیروگاه افق سبب بی توجهی به این نیروگاه شده است، لذا این نیروگاه باید مانند سایر نیروگاه های کشور، یک نیروگاه مستقل و زیرمجموعه برق کشور شود.

 

آقاجری در پایان یاد آور شد: با توسعه و راه اندازی دو توربین بخار، ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز این نیروگاه ۲ برابر می شود و این امر باعث جهش تولید و اشتغال زایی در منطقه می شود که به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

کد خبر 1041028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha