کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان منتظران ظهور شدند

همزمان با سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) جشن‌های نیمه‌شعبان در کانون‌های مساجد گیلان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان(عج)، جشن‌های نیمه شعبان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج) بسته‌های تبرکی و بسته‌های معیشتی  توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بین نیامندان و عموم مردم توزیع و برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی در سطح کانون‌های مساجد برگزار شده است.

 

قرائت دعای عهد از ماذنه های مساجد درساعت 21 شب نیمه شعبان، آذین بندی مساجد و حسینیه‌ها، راه‌اندازی پویش‌های مردمی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهر و محلات مختلف، توزیع بسته‌های فرهنگی و معیشتی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در میلاد باسعادت امام زمان(عج) بود.

 

شناخت و معرفت هر چه بیشتر نسل جوان از ابعاد مختلف فرهنگ انتظار و مهدویت و معرفی امام عصر(عج) به نسل جوان و نوجوان از اهداف برگزاری برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بود.

 

 

*جشن نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسکری(ع) مرکیه

«نسرین صمدپور» با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و ولادت حجت‌ابن‌الحسن(عج) اظهار کرد: جشن نیمه شعبان با حضور پرشور عاشقان و شیفتگان امام زمان(عج) آخرین منجی عالم بشریت در مسجد امام حسن عسکری(ع) مرکیه برگزار شد.

 

مسئول واحد خواهران کانون حجت‌ابن‌الحسن(عج) مسجد امام حسن عسکری(ع) مرکیه افزود: این جشن همراه با سخنرانی، مولودی‌خوانی، مسابقه و اهدای جوایز و پذیرایی بود.

 

وی گفت: سخنران این مراسم با اشاره به ترویج اندیشه ظهور و انتظار و تاکید بر ضرورت تبیین درست فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی به تشریح ابعاد مختلف مهدویت و وجود نورانی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پرداخت.

 

صمدپور تصریح کرد: منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) در زمان غیبت باید با باورهای عمیق خویش از غفلت ها و انحراف ها دور باشند تا بستر تکامل معنوی و اخلاقی خود را فراهم کنند.

 

 

*مسجد امام زمان(عج) شفت‌محله میزبان منتظران ظهور

«ابراهیم محمدزاده» با تبریک میلاد بقیه‌الله اعلظم(عج) اظهار کرد: مردم ولایتمدار شفت‌محله به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، ضمن آذین بندی مسجد، این روز فرخنده را جشن گرفتند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد شفت محله افزود: جشن بزرگ نیمه شعبان همزمان با سالروز ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) با سخنرانی و مولودی‌خوانی مداحان دوشنبه (۹ فروردین) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شفت محله با رعایت موارد بهداشتی برگزار شد.

 

وی گفت: جامعه‌ای می‌تواند جامعه مهدوی و مورد رضایت حضرت حجت(عج) باشد که افراد حاضر در جامعه خدا ترس باشند و هر چیز خدا و اهل بیتش می‌گویند بدون چون چرا بپذیرند و قدرتی بالاتر از خدا نداند.

 

محمدزاده با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت، تصریح کرد: ذکر و یاد حضرت(عج) و ترویج نام امام زمان(عج)، آرزوی قرار گرفتن در زمره اصحاب ایشان ازجمله این وظایف است، چنان‌که در کتاب «غیبت» نعمانی، جلد 1، صفحه 20 از امام معصوم(ع) نقل است که: «اگر کسی خوشحال می‌شود از اصحاب امام زمان(عج) باشد سه کار انجام دهد: منتظر باشد، با پرهیز شدید از گناه عمل کند و حسن خُلق پیشه کند ...» چنین فردی اگر هم از دنیا برود اجر یاری امام مهدی(عج) را خواهد داشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد شفت محله با تاکید براینکه باید برای تقویت انقلاب و ترویج فرهنگ مهدویت درجامعه تلاش کرد خاطرنشان کرد: نشر این فرهنگ یک اولویت مهم واساسی است.

 

*جشن نیمه شعبان در مسجد سنگ‌بست ماسال

جشن نیمه شعبان عصر دوشنبه(9فروردین) با شکوه و جلوه ویژه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن شهید قویدل مسجد سنگ‌بست ماسال و به همت کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت این شهرستان برگزار شد.

 

گفتنی است، کاروان خودرویی در اکثر شهرهای استان گیلان به همت هیئت‌های مذهبی، هیئت رزمندگان اسلام، تبلیغانت اسلامی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

 

کد خبر 1041514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha