فراخوان شیعیان بحرین برای برگزاری تظاهرات خشم علیه آل خلیفه

گروه های سیاسی به برگزاری تظاهرات خشم در روز جمعه در اعتراض به سرنوشت مبهم زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا در زندان مرکزی جو دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البحرین الیوم، گروه های سیاسی و مدنی در بحرین به برگزاری تظاهرات خشم در روز جمعه 13 فروردین 1400 مطابق با دوم آوریل 2021 میلادی فراخواندند.

 

فراخوانی برای این تظاهرات به دلیل شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان و اطلاع نداشتن از وضعیت زندانیان در سایه پنهان کاری شدید وزارت کشور بحرین انجام شد.

 

در همین حال، خانواده های زندانیان در مناطق مختلف بحرین تحصن های اعتراض آمیزی را برگزار کردند. نیروهای آل خلیفه تلاش کردند تا با تهدید و ترساندن آنها با پیگردهای قانونی خانواده ها را از این اعتراض منصرف کنند. اما این مسئله نتوانست خانواده هایی را که در نگرانی زیادی نسبت به سرنوشت فرزندان شان به سرمی برند، متقاعد کند.

 

تحصن های اعتراض آمیز در مناطقی همچون کرزکان، الدراز، بنی جمرة و عالی برگزار شد. همچنین خانواده های زندانیان در شبکه های اجتماعی با انتشار فیلم هایی از فرزندان شان فعالیت چشم گیری دارند.

 

خانواده های زندانیان اعلام کردند که دستکم 56 مورد مبتلا به ویروس کرونا در زندان جو از طریق پورتال وزارت بهداشت تایید شده است. اما پیش بینی می شود که احتمال ابتلای صدها نفر به دلیل ازدحام زیاد زندانیان و شرایط بد بهداشتی داخل زندان وجود دارد.

 

ناظران انتظار دارند که بحرین شاهد اعتراض های خشم باشد که ممکن است به دلیل تهدید زندگی صدها زندانی به روش غیرمعمول گسترش یابد. عجیب نیست که این مسئله جرقه ای برای یک انقلاب جدید در بحرین باشد.

کد خبر 1041740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha