مراکز علمی و دانشگاهی می توانند نقش مهمی در پیوست فرهنگی طرح های گردشگری ایفا کنند

دوایی فر به نقش مؤثر مراکز علمی و دانشگاهی در پیوست فرهنگی طرح های گردشگری اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری نیازمند پیوست فرهنگی بر اساس معیارهای دینی است که یقینا به این مهم توجه ویژه ای خواهد شد.

«محمدعلی دوایی فر» شهردار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اشاره به تفاهم نامه همکاری با مرکز آموزش علمی کاربردی دزفول در راستای تحقق شعار انقلاب گردشگری سال ‌ ۱۴۰۰ اظهار کرد: شناخت و معرفی این ظرفیت های خدادادی موجب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و به تبع آن رفع مشکل اشتغال جوانان در این شهرستان می شود. 

 

شهردار دزفول افزود: دزفول ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد که متاسفانه برخی از آنها به دلایلی مغفول مانده و به خوبی معرفی نشده اند از این رو‌ باید این ظرفیت ها علاوه بر مردم کشور به جهانیان نیز معرفی شود. 

 

وی با اشاره به نگرانی برخی از مسئولان و شهروندان مبنی بر اینکه ممکن است ورود برخی از گردشگران از دیگر شهرها باعث بروز مشکلات فرهنگی و ناهنجاری های اخلاقی شود عنوان کرد: می توان با برنامه ریزی و فرهنگ سازی از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری و حتی بستری فراهم کرد تا نه تنها  هویت و فرهنگ دینی غنی و ارزشی مردم شهرمان حفظ شود بلکه در دیگر نقاط نیز تسری یابد.

 

دوایی فر با اشاره به امضای تفاهم نامه با مراکز علمی و دانشگاهی ابراز کرد: به طور قطع این همکاری ها می تواند موجب توسعه صنعت گردشگری و زمینه پیوست فرهنگی به آن را بیش از پیش فراهم آورد.  

 

وی ضمن دعوت از تمامی مراکز علمی و فرهنگی شهرستان دزفول برای تهیه پیوست های علمی فرهنگی گفتمان انقلاب گردشگری دزفول بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه ها و آغاز همکاری های مشترک در این زمینه و همچنین همدلی و هم افزایی می توان به اهداف در نظر گرفته شده که همان توسعه، درآمد و اشتغال پایدار در این شهرستان است، بسیار امیدوار بود. 

 

شهردار دزفول در خاتمه با اشاره تفاهم نامه همکاری با شهرداری های شهرهای صفی آباد، چغامیش، شمس آباد، شهر امام و جندی شاپور که پیش از این امضا شده است تصریح کرد: در این راستا با ۱۲ شهر و چهار بخش این شهرستان، تفاهم نامه همکاری امضا خواهد شد.

 

کد خبر 1043504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha