بچه های مسجد استان زنجان در طرح «فهما ۲» حضور جدی تری خواهند داشت

حجت الاسلام یارمحمدی گفت: طرح دومین دوره پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران«فهما ۲» در کانون های مساجد استان زنجان به اجرا درمی آید و مشارکت جدی بچه های مسجد برای کسب جایگاه بهتر مورد تاکید است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: با راه اندازی سامانه فهما فعالیت های مربوط به کانون های مساجد در سراسر کشور ساماندهی شد و فرصتی فراهم آمد تا بچه های مساجد ضمن اطلاع از عملکرد دیگر کانونی ها، در طرح ها و برنامه هایی که از طریق همین سامانه اطلاع رسانی می شد، مشارکت کنند.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اینکه برای ایجاد انگیزه بیشتر در بین بچه های مسجد و تعیین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران طرحی با عنوان «فهما» به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: این طرح در سال گذشته جای خود را به طرح«ایران قوی» داد و رقابت کانونی ها در 12 رواق انجام شد و در اواخر اسفندماه سال گذشته کانون های برتر در این طرح معرفی شدند.

 

وی با اشاره به رتبه خوب استان زنجان در این طرح افزود: از استان زنجان نیز کانون فرهنگی و هنری شمس از روستاهای توابع خدابنده توانست در جمع کانون های برتر قرار گیرد.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با راه اندازی سامانه فهما اختصاص سرانه و اعتبار به کانون ها از طریق امتیازهای کسب شده انجام می شود، گفت: این موضوع انگیزه ای در بچه های مسجد ایجاد می کنند تا خلاقانه تر برنامه ریزی کنند.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با تاکید براینکه در حال حاضر برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد متقاضی مجوز الکترونیکی صادر می شود، گفت: در استان زنجان 381 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که برای 245 باب از این کانون ها مجوز الکترونیکی صادر شده است.

 

به گفته وی، در سال جاری نیز طرح دومین دوره پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران«فهما 2» به اجرا درمی آید که طرح بهارانه فهما نیز یکی از برنامه های آن است که از ماه شعبان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به عزم جدی بچه های مسجد استان در طرح فهما 2 اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد استان زنجان تلاش خواهند کرد تا جایگاه بهتری نسبت به دوره قبلی کسب کنند.

 

کد خبر 1043580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha