اجرای دو طرح دادرس و خادم ویژه آموزش‌های قبل و بعد از زلزله در مریوان

رحیم‌زاده از اجرای دو طرح دادرس و خادم در محلاتدر مریوان خبر داد و گفت: این دو طرح طی سالهای گذشته در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار داشته که بر اساس آنها آموزش‌های لازم قبل، حین و بعد از وقوع زلزله به شهروندان ارائه می‌شود.

فاضل رحیم زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه پس از  وقوع زلزله 5.3 ریشتری، با اعلام فراخوانی که به امدادگران و نجاتگران هلال احمر داده شد، در کوتاهترین زمان ممکن تیم‌های ارزیاب و عملیاتی به روستاهای تابعه شهرستان اعزام شده و ارزیابی اولیه ی خود را انجام دادند، اظهار کرد: در حال حاضر آرامش نسبی در شهر مریوان و روستاهای تابعه بر قرار بوده و وضعیت کاملا عادی است.


وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به فاصله  زیاد با کانون زلزله خسارت‌های جزعی به منازل مسکونی پنج روستای "قلقله"، "جشنی آباد"، "میرآباد"، "خانم کهن" و "خاو" وارد شده و با هیچ گونه تلفات جانی مواجه نبودیم.


وی خاطرنشان کرد: تنها تخریب‌های انجام شده بواسطه وقوع زلزله تخریب 50 درصدی یک منزل مسکونی و همچنین یک واحد دامداری سنتی در روستای جشنی آباد بود که با هماهنگی فرمانداری ساکنان منزل مسکونی در منزل اقوام خود مستقر شدند.


رییس جمعیت هلال احمر شهرستان مریوان اضافه کرد:: متاسفانه تعدادی از شهروندان مریوانی در هنگام خروج از منزل بواسطه ترس از وقوع زلزله دچار مصدومیت جزعی شده و به صورت سرپایی درمان شدند.


وی افزود: از ساعاتی قبل بر اساس دستور ستاد بحران فرمانداری مریوان وضعیت عادی در شهرستان اعلام شده اما با این وجود چند تیم عملیاتی هلال احمر کماکان جهت خدمات رسانی احتمالی به مردم در مرکز اداری شهرستان مریوان مستقر هستند.


رحیم‌زاده با ذکر این مطلب که باید شهروندان همواره خود را برای مواجهه با زلزله آماده کنند، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر بصورت مستمر و بر اساس وظیفه ی ذاتی خود آموزش‌های لازم را در خصوص پناهگیری و خروج اضطراری در هنگام زلزله به مردم داده و آموزش همگانی را همواره در دستور کاری خود قرار داده است.


وی تاکید کرد: طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در مدارس و همچنین طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در محلات، دو طرحی هستند که طی سال‌های گذشته در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار داشته و بر اساس آنها آموزش‌های لازم قبل، حین و بعد از وقوع زلزله توسط هلال احمر به شهروندان ارائه شده است.

کد خبر 1043748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha