افزایش ۶۰ درصدی حوادث ترافیکی نوروز در خراسان جنوبی

احمدی گفت: حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ در استان خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جلال احمدی» امروز (۲۱ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی استان با اشاره به اجرای طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال در استان، اظهار کرد: با افزایش رفت و آمد و تردد در جاده‌های استان در نوروز امسال، حوادث و سوانح ترافیکی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: افزایش حوادث ترافیکی در کنار بیماران نیازمند انتقال بین شهرستانی حجم کاری عمده‌ای را به حوزه خدمات درمانی و ناوگان آمبولانس استان تحمیل کرده است.

 

وی با بیان اینکه در طرح ویژه امداد نوروزی ۴۳ مورد انتقال بیمار از شهرستان نهبندان به بیرجند انجام ‌شده که ۲۰ مورد تصادفی بوده است، افزود: با جابه‌جایی اتوبوس آمبولانس به شهرستان نهبندان در ۱۱ فروردین امسال تا حدی از این مشکل کاسته شده است.

 

احمدی بیان کرد: در اولین اعزام اتوبوس آمبولانس در ۱۷ فروردین سه نفر بیمار قلبی و سکته مغزی با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های ولی‌عصر (عج) و رازی بیرجند منتقل شدند.

 

وی در پایان از آمادگی مجموعه خدمات فوریت‌های پزشکی در سراسر استان با ۸۱ پایگاه جاده‌ای، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ واحد امداد هوایی در شهرستان‌های بیرجند و طبس خبر داد.

کد خبر 1044384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha