مثبت شدن ۸۱۴ مورد تست کرونا در یک روز

بانشی با ارائه آماری به بستری بودن ۴۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: روز گذشته از همه تست‌ها ۸۱۴ مورد مثبت بوده که در این ۱۴ ماه بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدمهدی بانشی» امروز (۲۱ فروردین ماه) در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از یک هزار و ۹۹۵ تست روز گذشته استان، ۸۱۴ تست مثبت شده که این آمار بی سابقه بوده است.

 

معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز گذشته هزار و ۲۸۲ مراجعه کننده داشتیم که رکورد بالای هزار نفر مراجعه کننده نیز شکسته شد.

 

وی ادامه داد: در این ۱۴ ماه چنین وضعیتی سابقه نداشته، همچنین از میانگین یک نفر روز مرگ در اسفندماه فراتر رفته‌ایم و احتمالاً مرگ‌های ما در هفته‌های آینده رقم می‌خورد.

 

بانشی یادآور شد: موارد مثبت ما در فروردین تا الان که ۱۰ روز دیگر باقی مانده بیش از هفت هزار نفر بوده و در اسفندها در کل چهار هزار نفر بوده که نسبت به اسفندماه 1.5 برابر بیشتر شده است.

 

معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کل استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۸۶ نفر بر اثر کرونا فوت کردند که در این ۲۰ روز نخست فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ نفر فوتی داشتیم.

 

وی افزود: در این ۲۰ روز، تعداد موارد مثبت هفت هزار و ۶۸۶ نفر بوده که نسبت به سی ام0 روز اسفند، یک و نیم برابر بوده و همچنین تعداد نمونه گیری‌ها در استان ۱۵ هزار و ۷۳۷۲ بوده، یعنی از ۲۲ درصد جامعه تست گرفته شده است.

کد خبر 1044539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha