قلب ملکوتی انسان پایتخت حضور خداست آن را به گناه آلوده نکنید

آیت‌الله رشاد گفت:‌ ایمان در آغاز تنها یک نقطه سفید است که در قلب انسان ظاهر می‌شود که به تجلی الهی و مدد فطرت در قلب ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» در جلسه درس خارج فقه که به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد، گفت: ایمان از یک لّموه به معنای نکته یا نقطه شروع می‌شود. به هر اندازه ایمان گسترش پیداه کند لّموه هم افزایش پیدا می‌کند.

 

وی افزود: در واقع لّموه به معنای نکته یا نقطه‌ای از سفیدی است، ایمان در آغاز تنها یک نقطه سفید است که در قلب انسان ظاهر می‌شود که به تجلی الهی و مدد فطرت در قلب ایجاد می‌شود.

 

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه ایمان می‌تواند به تدریج گسترش یابد و اینگونه نیست که کسی از همان ابتدا با نورانیت ایمان آشنا باشد، عنوان کرد: ایمان در ابتدا یک درخشش کوچکی است که اگر از آن حفاظت و حراست شود رو به افزایش می‌رود تا اینکه به فروغ بزرگی تبدیل می‌شود.

 

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه زمانی که نور ایمان شخصی افزایش یابد سایر انسان‌ها هم از آن بهره‌ می‌برند، اظهار کرد: حتی سایر موجودات در هستی هم از نور ایمان مومن حقیقی استفاده می‌کنند. انسان مومن به ستاره‌ای تبدیل می‌شود که دیگران را هدایت می‌کند.

 

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان مومن برای بشر و همه کائنات رهنمون به سوی مقصد خلقت است، ابراز کرد: اگر انسان ملتزم به ایمان نباشد همان نقطه کوچک از ایمان در قلب از بین می رود.

 

وی ادامه داد: کفر هم همچون یک نقطه تیره در قلب آغاز می‌شود، کفر حقیقت را می‌پوشاند اما ایمان حقایق هستی را آشکار می‌کند. نقطه سیاه کفر می‌تواند با رفتارهای نیک از بین برود اما با رفتارهای بد وسعت و گسترش پیدا می‌کند.

 

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه قلب ایمان و کفر قلب ملکوتی و نه قلب مادی است، عنوان کرد: کلام امیرمومنان امام علی(ع) درباره ایمان و کفر به قلب ملکوتی اشاره دارد. اگر وجه ملکوتی انسان ظلمانی شود خطرناک است و منشا بسیاری بلایا و فتنه‌ها و انحرافات خواهد شد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: قلب ملکوتی انسان پایتخت حضور خداست آن را به گناه آلوده نکنید.

 

 

 

 

 

کد خبر 1045428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha