تاکید اعضای شورای شهر رشت بر سرعت بخشی به پروژه های عمرانی

اعضای شورای شهر رشت نسبت به سرعت بخشی به پروژه های عمرانی طی ۶ ماه نخست سال توسط شهرداری تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فاطمه شیرزاد» در جلسه امروز(چهارشنبه، ۲۵ فروردین) شورای شهر رشت با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در فصل کنونی که هوا برای اجرا مساعد است باید سریعتر انجام شود اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه ها احیای تالاب عینک است که شهرداری باید در اولویت پروژه های کنونی خود قرار دهد.


عضو شورای شهر رشت افزود: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته به رشت، اعتبارات قابل توجهی برای احیای تالاب عینک در نظر گرفته شد که تنها ۶ ماه اول امسال برای جذب آن زمان داریم.


وی تصریح کرد: نباید با غفلت از این اعتبارات در زمان مناسب، مانع از جذب آن و برگشت خوردن آن برای شهر شد.


عضو دیگر شورا هم نسبت به فعالیت پارک بانوان در خیبان منظریه رشت انتقاد کرد. «محمدحسن علیپور» با اشاره به قرار گرفتن پارک بانوان در محاصره آپارتمان های بلند گفت: فعالیت بانوان در این پارک برای خانم ها مشکل است و احساس امنیت لازم در پارک وجود ندارد.


وی افزود: علاوه بر این، این‌ پارک در حریم‌ رودخانه قرار دارد و حضور سگ های ولگرد در اطراف پارک منجر به ترس ورزشکاران و بانوان می شود.


این عضو شورا تاکید کرد: پارک بانوان باید در جای دیگری از شهر ایجاد شود و به فعالیت خود ادامه دهد تا هم بانوان و هم ساکنان منطقه احساس آرامش و امنیت کنند.


رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا هم در این جلسه نسبت به متوقف ماندن پروژه «ژ ۵» انتقاد کرد. « امیرحسین علوی» با اشاره به طی کردن مراحل مختلف اجرای پروژه طی سال های گذشته گفت: زمین های دو طرف کانال ژ ۵ متعلق به شرکت آب منطقه ای است که تاکنون همکاری لازم برای اجرای پروژه را با شهرداری داشته است.


«امیرحسین علوی» افزود: با این‌همه، حواشی متعددی درباره تعلق زمین ها به اعضای شورا در حال انتشار است که نیاز است با ورود دستگاه های نظارتی از شکل گیری این شایعه ها و حواشی جلوگیری شود.


علوی نسبت به درگذشت یک جوان دوچرخه سوار در حاشیه جاده لاکان طی هفته گذشته ابراز تاسف کرد و گفت: بارها نسبت به تعریض جاده لاکان که محل دوچرخه سواری شهروندان است، تاکید شده است.


وی ادامه داد: با وجود اینکه ۲ میلیارد تومان برای تکمیل آسفالت و تعریض این جاده گذاشته شده اما مجددا برای جلوگیری از حوادث مشابه، باید بودجه بیشتری به آن اختصاص یابد و از منابع دولتی هم برای تکمیل جاده لاکان بهره برد.


رییس کمیسیون عمران شورا احداث یک لاین دوچرخه سواری در محدوده شهر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: با اختصاص یک میلیارد تومان از بودجه به این پروژه در کمیسیون عمران شورا و کمک گرفتن از سایر دستگاه ها می توان حداقل یک لاین دوچرخه سواری در محدوده شهر از جمله جاده لاکان که برای دوچرخه سواران پرتعدد و خطرناک است، احداث کرد.

کد خبر 1046124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha