خیریه ای برای محصلان کم بضاعت

خیریه ای که تمام تمرکز خود را بر شناسایی و حمایت از محصلین مستعد بی بضاعت گذاشته است و تاکنون نزدیک به ۷۵۰ محصل بی بضاعت را که امکان تحصیل به دلیل فقر مالی را نداشتندرا حمایت کرده است و آنها اکنون از افراد موفق جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، بنیانگذاران خیریه امین آراسته (مرحوم حسین امین و خانم پروین آراسته) هر دو معتقد بودند که به جای ماهی دادن باید ماهیگیری یاد داد و در همین راستا این زوج نیکوکار تصمیم به ساخت مدرسه و دانشگاه گرفتند و تاکید داشتند که آموزش فنی و حرفه ای می تواند راهگشای زندگی آینده فرزندان این سرزمین باشد.

 

به همین جهت خانه مسکونی خود در رفسنجان به مساحت هفت هزار مترمربع را برای ساخت آموزشکده فنی و حرفه ای اهدا کردند و با خرید تدریجی زمین های اطراف و اهدا آن، تاکنون مساحت این آموزشکده را به 2 هزار و 500 مترمربع توسعه دادند. هم چنین در شهرستان هرات دانشکده فنی کشاورزی با زیر بنای 35 هزار مترمربع احداث کردند، خانه اجدادی خود را تبدیل به آموزشگاه خانه مشق امین کردند و در تامین هزینه دانشگاه ولی عصر (عج) مشارکت

داشته اند. اینها تنها قسمتی از فعالیت های مدرسه سازی این دو خیر می باشد.

 

از دهه 80 به بعد خیریه «امین آراسته» تمام تمرکز خود را به جای مدرسه سازی بر شناسایی و حمایت از محصلین مستعد بی بضاعت گذاشت چراکه هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد کشورمان به دلیل مشکالت مالی و نداشتن بضاعت کافی از تحصیل دست می کشند و این سرمایه گرانقدر انسانی از رشد و شکوفایی باز میماند. این حمایتها باعث شد که نزدیک به 750 محصل بی بضاعت که امکان تحصیل به دلیل فقر مالی را نداشتند، بتوانند درس بخوانند و فارغ التحصیل شوند و هم اکنون از افراد موفق جامعه هستند.

 

در این ارتباط، «یونس شیراوند» مدیر عامل این خیریه  یکی از اصلی ترین ماموریت ها را حمایت همه جانبه از محصلین می داند و به خبرنگار شبستان می گوید: بنابراین سعی ما این است در مناسبت های مختلف این همبستگی و حمایت را بیش از پیش حفظ کرده و عملی سازیم. به همین منظور هر ساله در ماه مبارک رمضان کمپین هایی برگزار می کنیم تااقلام ضروری دانش آموزان و دانشجویان را فراهم آوریم و لبخند را بر لبانشان بنشانیم. امسال گسترش ویروس کرونا در کشور شرایط اقتصادی و معیشتی محصلین تحت پوشش را بیش از پیش دچار مشکل کرده است. هدف ما برای ماه رمضان امسال این است تا بهتر از سال های گذشته در کنار این عزیزان باشیم و در این ماه مبارک همیاریشان کنیم.

 

او بیان می کند: در حال حاضر 200 محصل مستعد تحت پوشش خیریه امین آراسته هستند. تعدادی از این عزیزان در تهران و شهرستان های اطراف آن، تعدادی در شهرهای دورتر و روستاها و تعدادی هم در مسیرهای صعب العبور زندگی می کنند.

 

این خیر تصریح می کند: در سال های گذشته برای عزیزانی که در تهران و شهرستان های نزدیک آن زندگی می کردند بسته های ارزاق تهیه می کردیم و به خانه هایشان می بردیم و برای افرادی که در شهرهای دیگر زندگی می کردند مبالغ بسته های ارزاق را واریز می کردیم.

 

این خیریه در ایام کرونا شیوه خود را تغییر داده است و در این باره نیز شیراوند می گوید: امسال اما بخاطر شرایط به وجود آمده از کرونا برای تمامی فرزندان تحت پوشش مبالغ الزم برای تهیه اقلام را به حسابشان واریز می کنیم تا هرکس بنا به احتیاجات خود وسایل مورد نیاز را تهیه کند. امیدواریم که این عمل مورد قبول درگاه حق قرار گیرد و بتواند شادی را میهمان سفره های فرزندانمان کند.

 

او تصریح می کند: برای ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه باید توجه داشت که هر عمل خیرخواهانه در درجه اول حس بسیار خوبی به فرد نیکوکار منتقل میکند. آگاهی از نتیجه عمل نیک و تاثیر آن بر جامعه و رشد و تعالی جمعی نیز از روش های دیگر ترویج فرهنگ نیکوکاری است.

 

او درباره خاطرات تلخ و شیرین در این راه می گوید: برای ما کارکنان خیریه امین آراسته بهترین خاطرات از زمان هایی است که فرزندان تحت پوشش خیریه به موفقیتی دست میابند یا با کمک هم می توانیم گره های از مشکلات آنها باز کنیم. درواقع دیدن لبخند آنها نه تنها قشنگترین خاطرات ما از دوران کاریاست، بلکه حتی قشنگترین لحظات زندگی ما می باشد. تلخ ترین تجربه ها هم دیدن غم و غصه ی این عزیزان و بیماری آنهاست.

 

مدیرعامل خیریه امین آراسته می گوید: امیدواریم با تلاش های بی وقفه در خیریه امین آراسته و کمک خیرین بتوانیم تعداد محصلین تحت پوشش خود را افزایش دهیم و تا هیچ دانش آموز و دانشجوی مستعد بی بضاعتی بخاطر مشکلات مالی از تحصیل دست نکشد.

 

خیریه امین آراسته به منظور شناسایی و جذب محصلین بی بضاعت راهکارهایی چون ارتباط با مدارس و دانشگاه ها، انجمن های دانشجویی، بهزیستی و کمیته امداد، معرفی توسط افراد جامعه و تبلیغات در فضای مجازی را در نظر گرفته است. این خیریه با کمک خیرین و نیکوکاران همیشه همراه که تعداد آنها حدود 700 نفر است، حمایتهای تحصیلی، درمانی، توانمدسازی و اشتغال و ازدواج را از محصلین تحت پوشش خود به عمل می آورد.

 

 

کد خبر 1047901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha