۱۲۳۷ شغل در نهبندان محقق شد

فرماندار نهبندان گفت: در سال گذشته یک‌هزار و ۲۳۷ شغل بر اساس تعهدی که برای دستگاه های اجرایی شهرستان نهبندان تعریف شده، محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» در گروه کاری اشتغال شهرستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی ۲۳ سالی که نام گذاری سال ها را انجام می دهند، حدود یک دهه موضوعات اقتصادی و مسائل مرتبط با حوزه تولید و اشتغال را بنا بر اهمیت آن معرفی می کنند.


فرماندار نهبندان افزود: معرفی شعارهای سال به این دلیل است که مسئولان نظام به عنوان کارگزاران، سیاست ها و مسئولیت های خود را در این بخش با اولویت و حساسیت بیشتری دنبال کنند، همچنین آحاد مردم باید برای تحقق شعار سال مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه تولید در همه بخش ها و دستگاه های دولتی باید مدنظر باشد، گفت: بخش عمده تولید در واحدهای صنعتی است که باید با پشتیبانی و مانع زدایی تولید را رقم زد.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال برای اینکه هم پشتیبانی و هم مانع زدایی را محقق کنیم، نیاز به همکاری و انسجام دولت، مردم و مجلس و نیز برنامه هدفمند در دستگاه ها است.

 

بیکی با بیان اینکه ماهیت قوانین و دستورالعمل ها ضد تولید نیست، بلکه برای نظم بخشیدن است، افزود: اما تعدد قوانین و تغییرات مکرر قوانین و یا تبصره ها سبب می شود بسیاری از موضوعات در اجرا با اختلاف مواجه شوند.

 

وی با اشاره به انسجام و همکاری خوب دستگاه های اجرایی شهرستان نهبندان، گفت: برای پشتیبانی و مانع زدایی از بخش تولید، هماهنگی خوبی بین دستگاه ها است چرا که سال ۹۹، بیش از ۱۵۰ روستا با همکاری دستگاه های اجرایی گاز رسانی انجام و یا در دستور کار است.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد:  در سال گذشته یک‌هزار و ۲۳۷ شغل بر اساس تعهدی که برای دستگاه های اجرایی تعریف شده است با میزان ۷۷ درصد تحقق یافته است، امیدواریم با شغل های پایداری که امسال با راه اندازی واحداهای تولید ایجاد می شود، یکی از شهرستان هایی باشیم که نرخ بیکاری را به صورت چشم گیر کاهش می دهیم.

 

بیکی در ادامه گفت: کمیته امداد و تبصره ۱۶ و صندوق امداد ولایت؛ ۴۷۴ فرصت شغلی را با پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات محقق کرده است که ۱۱۷ درصد در بخش دهک و در شهرهای شوسف و نهبندان ۱۱۴ درصد محقق شده است، که از میانگین استان بالاتر است.

 

وی مطرح کرد: بنیاد برکت بر مبنای تفاهم نامه محرومیت زدایی در نهبندان، ۵۰۰ رسته شغل با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است که بیشتر در حوزه های خدماتی ارائه خواهد شد.

 

کد خبر 1048169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha