بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی شیروان هزینه شد

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: سال گذشته سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای مرمت دو اثر تاریخی در این شهرستان هزینه شد.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: سال گذشته سه میلیارد و 100 میلیون ریال برای مرمت دو اثر تاریخی حمام خزینه پیرشهید واقع در بخش مرکزی و چهارطاقی تیموری شهر زیارت شیروان هزینه شد.

 

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان بیان کرد:  حمام خزینه روستای پیرشهید شهرستان شیروان بنای تاریخی دوره قاجاریه که با معماری ویژه اسلامی ایرانی ساخته شده که در سال 82 با شماره ۸۹۴۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای آن هزینه شد.

 

 

زارع عنوان کرد: ارزش بنای تاریخی حمام پیرشهید به عنوان الگوی معماری اسلامی ایرانی، توجه مسئولان به این اثر و نیز اعطای کاربری متناسب و متجانس با اثر می‌تواند در حفظ و نگهداری از آن مؤثر باشد.

 

 

وی تصریح کرد: همچنین برای چهارطاقی تیموری شهر زیارت شیروان 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شد که ادامه مرمت این همچنان امسال انجام خواهد شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بنای چهارتاقی یا مقبره تیموری که در امام زاده حمزه رضا (ع) شهر زیارت واقع شده را به مربوط به اوایل دوران تیموریان می‌دانند و براساس تاریخی که بر روی سنگ قبر داخل مقبره حک شده بود تاریخ آن را 785 ه. ق ذکر کرده‌اند.

 

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: فاصله بنای چهار تاقی تیموری یا بنای امام زاده حمزه رضا در حدود 50 متر است که مقبره در جهت شمال شرقی آن واقع شده که این بنا با شماره 4808 در 19 بهمن ماه سال 80 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

 

 

کد خبر 1048656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha