ضرورت تشکیل پرونده سلامت به منظور واکسیناسیون کرونا

کبیر گفت: گروه های سنی برای دریافت واکسن کرونا و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به نزدیکترین مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد جواد کبیر» ظهر امروز (شنبه 4 اردیبهشت) در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با همراهی اصناف و فرمانداری ها شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در برخی از شهرهای استان مثل بندرگز بودیم.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: باید کارگروهی با معاونت بهداشت تشکیل شود و  دغدغه ها و نقطه نظرات اصناف را به مصوبه ستاد بعدی کرونا منعکس کنند.

 

کبیر یادآور شد: واکسیناسیون کرونا گروه های سنی در استان آغاز می شود و حتما باید به نخستین واحد ارائه دهنده خدمت بهداشتی این افراد مراجعه کنند و برآورد ما این است که بالغ بر 160 هزار نفر جمعیت سالمند داشته باشیم و این افراد در اولویت واکسن قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه کارکنان دولت، بازاریان و اصناف باید پرونده الکترونیکی سلامت داشته باشند، تاکید کرد: تشکیل پرونده سلامت برای اقشار مختلف باعث می شود که در زمان واکسیناسیون با ازدحام جمعیت کمتری رو به رو باشیم.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: در گرگان 72 درصد جمعیت پرونده سلامت دارند و در گنبدکاووس نیز وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

 

کبیر بیان کرد: استان گلستان در رعایت استفاده از پوشش ماسک و پروتکل های بهداشتی مقداری از میانگین کشوری پایین تر است و باید شهر به شهر برنامه های محلی به این منظور در نظر گرفته شود.

 

 

کد خبر 1049249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha