نشست تخصصی« عصر سخن» در اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام برگزار شد

نشست هم‌اندیشی سراسری «عصر سخن »به‌ صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان و مدیرکل بسیج جامعه زنان و معاون فرهنگی امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست، با قدردانی از اهتمام و تلاش بانوان یاران پیشرفت در حوزه ترویج فعالیت های امور بانوان، اظهار کرد: در حال حاضر فراخوانی به‌منظور حضور حداکثری زنان در مسائل مختلف اجتماعی همچون اندیشه ورزی، عرصه تبلیغ، عرصه تولید محصولات و خدمات فرهنگ مدار، عرصه اجتماعی مردمی منتشر شده است.

 

« عاطفه سعیدی نژاد» یادآور شد: تلاش می‌کنیم مسیر توانمندی زنان را برای حضور در این عرصه‌ها و «شکل‌گیری حلقه‌های میانی» فراهم کنیم و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، حلقه‌های میانی، لایه‌ای از مردم هستند که در مقیاس کلان، طرح مسئله می‌کنند، به‌عبارت‌دیگر، حلقه‌های میانی، آن دسته از مردم هستند که دغدغه‌شان حل مسئله است و نمی‌خواهند فقط در مناسبت‌ها حضورداشته باشند بلکه می‌خواهند ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در خدمت حل مسئله به‌کار گیرند و وظیفه ما، حمایت و توانمندسازی این زنان با طی کردن دوره‌های آموزشی و «کارسپاری» به آنها است.

 

وی با ترسیم فضای کنونی انقلاب اسلامی و آمادگی جبهه انقلاب در جنبه‌های فکری آن، تصریح کرد: هر چه اندیشه جبهه‌ای قوی‌تر باشد، پیروزی بیشتری از آن جبهه انقلاب است، همان‌طور که بانوان همیشه پیشرو حرکت‌های عظیم این نهضت بودند، در این حرکت نیز برای تمدن‌سازی، بانوان پیشرو هستند، مهم‌ترین عملکرد طرح نهضت پیشرفت، شبکه‌سازی نیروهای مردمی خواهد بود.

 

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه جلسه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در محاصره تبلیغاتی دشمن هستیم، لذا ما نیاز به شبکه گفتمان ساز داریم که در آن تولید محتوا و توزیع محتوا هم‌زمان انجام می‌شود.

 

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای این شبکه همان مبلغین، اساتید و فعالین فرهنگی هستند، امروزه به وفور اطلاعات وجود دارد اما مسئله مهم «اقناع مخاطب» است، لذا ما باید پیاده نظامی تبلیغی ایجاد کنیم که تأثیرگذار باشند.


وی گفت: ما در اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، نهضت تبلیغ را نهضت پیشرفت و تبلیغ عملی می‌دانیم، چراکه روح بیانیه گام دوم، پیشرفت است و آنچه باید امروز گفتمان شود، گفتمان «پیشرفت ایرانی - اسلامی» است.

 

حجه الاسلام جنتی معاون امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: مبلغان در حفظ زنجیره تواصی به حق و صبر فعال باشند. تواصی یا توصیه به حق و صبر دو سفارش مهم قرآن کریم است که رهبر معظم انقلاب تلاش دشمن برای از بین بردن روحیه تواصی در جامعه را بسیار خطرناک توصیف کردند.

 


وی گفت: آنچه در گفتمان پردازی و جامعه سازی اهمیت دارد تبدیل این فریضه ایمانی به رفتار اجتماعی و الگوی همگانی است. استفاده از تعبیر زنجیره تواصی و جریان تواصی حاکی از لزوم شکل گیری یک شبکه منسجم مردمی و هنجار خوش‌آیند عمومی بر اساس یک مدل مطلوب و پرفایده است.

 

مدیر کل بسیج جامعه زنان سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست بر مشارکت و همکاری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج جامعه زنان تاکید  کرد و گفت: تلاش این عزیزان در راستای اعتلای فرهنگ دینی و نهضت اسلامی انجام می‌گیرد.

 


وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه حلاوت مضامین دینی را بچشد در مسیر سعادت گام برمی‌دارد و ثمره چنین جامعه‌ای ظهور تمدن اسلامی خواهد بود همچنین در این جامعه تولید دانش نیز از مسیر قرآنی عبور می‌کند.   

کد خبر 1050943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha