۵۵ هزار سالمند گیلانی واکسینه می شوند

حیدر زاده از آغاز واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال خبر داد و گفت: ۵۵ هزار سالمند گیلانی در برابر کرونا ویروس واکسینه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(چهارشنبه، ۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال علیه بیماری کرونا در گیلان، اظهار کرد: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال که همه‌روزه با فراخوان مراقبان بهداشت  طی تماس تلفنی صورت می‌گیرد، در مراکز تعیین‌شده در سطح شهرستان های گیلان از روز دیروز در استان آغازشده است.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه اخبار رسمی بهداشت و درمان در شرایط کنونی صرفاً باید از طریق رسانه‌های رسمی و سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال شود، گفت: شاهد هستیم که در فضای مجازی خبری مبنی بر مراجعه حضوری سالمندان ۸۰ سال و بالاتر به سالن ملوان در فلکه نیروی دریایی منتشر شده که این خبر از اساس کذب بوده و جهت واکسیناسیون سالمندان، مراقبان سلامت برای مراجعه آن‌ها به پایگاه‌های واکسیناسیون، تماس خواهند گرفت.



وی تصریح کرد: گیلان بیش از ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال دارد و برای واکسیناسیون این جمعیت، محدودیتی در تأمین واکسن کرونا وجود ندارد.



حیدرزاده همچنین با اشاره به واکسیناسیون جانبازان گیلانی علیه کرونا ویروس، خاطرنشان کرد: در مجموع، یک هزار و ۶۰۵ نفر از جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی واکسینه خواهند شد که حدود ۴۰۷ نفر از این افراد در رشت و مابقی در سایر شهرستان‌ها و در مراکز بهداشت منتخب ایمن‌سازی می‌شوند.

کد خبر 1051718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha