مشارکت ۴٠ میلیارد تومانی بنیاد برکت در پروژه های عمرانی نهبندان

بیکی از مشارکت ۴٠ میلیارد تومانی بنیاد برکت در پروژه های عمرانی شهرستان نهبندان درسال جاری خبر داد.

«مجید بیکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه استانداری و بنیاد برکت به عنوان معین اقتصادی شهرستان در مهرماه ١٣٩٨ همزمان با روز ملی روستا و عشایر؛ کمک و مساعدت این بنیاد در راستای محرومیت زدایی و تکمیل زیر ساخت های شهرستان سرعت گرفته است.

 

فرماندار نهبندان افزود: در فاز اول و در سال ۱۳۹۹ شاهد مشارکت ١٣ میلیارد تومانی بنیاد برکت و مشارکت سایر دستگاه ها در مجموع به میزان ۳۰ میلیارد تومان در پروژه های عمرانی بودیم.

 

وی افزود: در همین راستا تاکنون ٣۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اشتغالزایی به حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان نهبندان پرداخت شده است.

 

بیکی بیان کرد: در  فاز دوم تعیین پروژه های سند توسعه میان مدت شهرستان نهبندان برای سال ۱۴۰۰ نیز ٢٩ ردیف پروژه با اعتبار بیش از ۴٠ میلیارد تومان از سوی فرمانداری مشخص و از طریق استانداری به بنیاد برکت برای بررسی و مساعدت ارسال گردیده است.

 

فرماندار نهبندان اظهار داشت: البته در فاز دوم پروژه های این سند، مبلغ ١٠ میلیارد تومان سهم شهرستان در کمیته برنامه ریزی شهرستان، ١٢ میلیارد تومان منابع استانی و ۳۲ میلیارد تومان سهم اعتبار ملی دستگاه های اجرایی استان تعیین شد، که در مجموع  ٨۵ میلیارد تومان در جهت اجرای پروژهای عمرانی شهرستان نهبندان مشارکت خواهد شد که تاثیر به سزایی در محرومیت زدایی از نقاط مختلف و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری خواهد داشت.

 

وی گفت: این پروژه ها در بخش‌های آبرسانی روستایی، عملیات آبخیزداری، ایجاد اماکن ورزشی، زیرساخت‌های شهرک صنعتی، احیاء و مرمت قنوات، زیر ساخت های گردشگری، تکمیل پایگاه های امداد و نجات هلال احمر، زیر ساخت ایستگاه های دیجیتال صدا و سیما، احداث ۴٠٠ چشمه سرویس بهداشتی روستایی، توسعه فضای سبز شهری، بهبود عبور و مرور درون شهری برای شهرداری های نهبندان و شوسف و احیاء زیست بوم های محیط زیست شهرستان تعریف شده است.

 

فرماندار نهبندان در پایان ضمن تشکر از توجه و اهتمام مجموعه بنیاد برکت در جهت توسعه شهرستان نهبندان، افزود: در راستای طرح های اشتغالزایی نیز در سال جاری ۵٠٠ طرح با ٢٠ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی پیش بینی شده که به طرح های توجیه دار پرداخت خواهد شد.

 

کد خبر 1051926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha