کار و تلاش زمینه ساز تکامل مادی و معنوی انسان است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: کار و تلاش زمینه ساز تکامل مادی و معنوی انسان است و هر چه این تلاش بیشتر باشد؛ تکامل بیشتری حاصل می شود.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: اسلام برای همه زندگی ما برنامه دارد و تمام شئون فردی و اجتماعی انسان‏ را در نظر دارد و برای کار و تلاش و جلوگیری از بیکاری و تنبلی هم برنامه مدونی دارد که کار و تلاش در این راستا موجب سعادتنمدی دنیا و آخرت می شود.

 

امام جمعه نکا افزود: اصل نظام و انقلاب بر این است که به طبقات ضعیف و محروم، متوسط به پایین، کمک شود و لذا باید از نیازمندان دستگیری شود و کارگران به عنوان افراد زحمتکش جامعه که برخی از حداقل ها هم محروم هستند؛ مورد توجه ویژه باشند.

 

وی با بیان اینکه همه باید در هر حوزه ای که هستیم برای خدمت صادقانه، تلاش کنیم، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری از نیازمندان، رفع نیاز نیازمندان و رسیدگی به امور محرومان از وظایف مهمی است که برعهده داریم و نباید از آن غفلت شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: کار و تلاش زمینه ساز تکامل مادی و معنوی انسان است و هر چه این تلاش بیشتر باشد؛ تکامل بیشتری حاصل می شود.

 

امام جمعه نکا افزود: کار و کارگر در اسلام ارزشمند و موردتکریم است و لذا باید اهمیت و نقش کارگران بزرگوار و کار آنان در نظام اسلامی به جامعه بیان شود و جهاد آنان در جبهه اقتصادی دیده شود.

 

وی در پایان با تاکید بر استفاده از کالای ایرانی یادآور شد: کالای ایرانی که به دست تولیدکنندگان داخلی ساخته می شود؛ ارزشمند است و باید استفاده از کالای ایرانی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود تا شاهد افزایش سرمایه اجتماعی و توانمندی اقتصادی باشیم.

کد خبر 1051956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha