اصناف تحت فشار هستند/ مصوباتی برای تسهیل امور اتخاذ شد

در جهت حمایت از اصناف مصوب شد بانک ها تا ۱۰ روز گواهی عدم پرداخت چک های همه اصناف را اعلام نکنند و برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان شهریور نیاز به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۱۱ اردیبهشت) در نشست ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا آمارهای کرونایی در سیرجان و جنوب استان را هشداردهنده و این مناطق را نیازمند کنترل جدی تر دانست و گفت: در حالیکه در کشور شیب نزولی کرونا آغاز می شود اما در کرمان اینگونه نیست.

 

 

استاندار کرمان اخبار ویروس هندی و وضعیت استان های همجوار را هشدار دهنده و عادی انگاری را باعث وخامت اوضاع دانست و اعلام کرد: به صورت جدی طرح مهار برای کنترل اتباع خارجی اجرا می کنیم و براساس اعلام ناجا، استان کرمان بیشترین تعداد اتباع خارجی را بعد از سیستان و بلوچستان برگشت داده ایم.

 

 


استاندار کرمان بیان کرد:  تاکنون گزارشی از بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های دولتی به ما ارائه نشده اما در مجموع اگر اداره ای چه دورکاری یا پروتکل ها را رعایت نمی کنند، مدیران باید پاسخگو باشند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مکان های شلوغ، بازار، پاسازها و پارک ها فعلاً نباید بازگشایی شود؛ اظهار کرد: کمیته اقتصادی درباره فعالیت صنوف که موجب تجمع نشود، مصوبه دقیق ارائه دهند تا در این باره تصمیم گیری شود و در صورتی که در فعالیت برخی صنوف گشایش صورت بگیرد، تیم های بازرسی باید به شدت فعال شوند و هر مغازه ای که رعایت نکرد جریمه و یک تا دو ماه پلمب بشود.

 

 

محمدصادق بصیری، معاون استاندار هم گفت: حال حاضر در استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کهنوج در وضعیت قرمز و سه شهرستان بافت، بردسیر و کوهبنان در وضعیت نارنجی و 13 شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی است.

 

 

وی از تشکیل یک جلسه فوق العاده برای تصمیم گیری در زمینه کرونای هندی خبر داد و سپس با بیان اینکه اصناف چهار هفته تعطیل و تحت فشار هستند که برای فعالیت اصناف پیشنهاداتی به کمیته اقتصادی ستاد کرونا داده ایم تا تصمیم گیری کند؛ افزود: مصوب شد بانک ها تا 10 روز گواهی عدم پرداخت چک های همه اصناف را اعلام نکنند و برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان شهریور نیاز به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

 

 

بصیری با اعلام اینکه صنوف آسیب دیده در صورتی که اظهارنامه مالیاتی مربوط به ارزش افزوده سال 99 را اعلام نکرده و جریمه شدند، جریمه آنها امهال می شود و اقساط معوق مالیات 99 نیز تا پایان خردادماه مهلت داده شد.

 

 

 

وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در همه موارد در استان کرمان جز در پایانه مسافربری، بالاتر از میانگین کشوری عنوان و بیان کرد: در خصوص شب های قدر، مراسم در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی باید حداکثر دو ساعت و صرفاً در فضای باز، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از وسائل شخصی  و در شهرهای زرد و آبی در صورتی که مراسم در فضای بسته برگزار شود، باید همراه با رعایت فاصله و حداکثر 30 نفر باشند.

 

 

کد خبر 1052536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha