افزایش مسئولیت پذیری اصناف در رعایت پروتکل‌ها

مجتبایی با اشاره به افزایش مسئولیت پذیری اصناف در رعایت پروتکل‌ها گفت: با ابن که اصناف در انتقال ویروس فقط ۱۵ درصد نقش دارند، نجیب بودن و شریف بودن آن‌ها باعث شده بیشترین فشار‌ها روی آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف شب گذشته (سه شنبه 14 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به افزایش مسئولیت پذیری اصناف در رعایت پروتکل‌ها گفت: با ابن که اصناف در انتقال ویروس فقط ۱۵ درصد نقش دارند، نجیب بودن و شریف بودن آن‌ها باعث شده بیشترین فشار‌ها روی آن‌ها باشد.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی اصناف آسیب ببیند، کل زنجیره اقتصاد کشور آسیب می‌بیند، ادامه داد: آذرماه سال گذشته ۸۹۳ هزار فقره چک اصناف به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان برگشت خورد. همین الان اصناف ۵ هزار میلیارد تومان کاهش فروش دارند.

 

مجتبایی با بیان اینکه شاغلان در بخش مشال کوچک و متوسط با خانواده هایشان حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، گفت: باید در این شرایط اوضاع آن‌ها را درک کرد.

 

دبیرکل اتاق اصناف خواهان انعطاف بیشتر در بحث تعطیلی مشاغل شد و گفت: پیشنهاد ما این است که با تلفیقی از واکسن زدن و حمایت و رعایت حداکثری پروتکل‌ها و مسئولیت پذیری و نظارت بیشتر، بخش عمده اصناف را از حکم کلی تعطیلی خارج کرد.

کد خبر 1053629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha