جزئیات حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت در گلستان

کمانگری به حذف دفترچه های بیمه همگانی سلامت از اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در ماه خرداد حذف صدور اوراق بیمه ای صندوق بیمه روستائیان نیز آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهرداد کمانگری» عصر امروز (چهارشنبه 22 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح کاهش تدریجی استفاده از دفترچه بیمه سلامت از ابتدای  اردیبهشت در کل کشور توسط سازمان سلامت کلید خورده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: پنج صندوق بیمه ای زیر مجموعه بیمه سلامت در حال فعالیت هستند که یکی از آنها صندوق بیمه همگانی سلامت است که از ابتدای اردیبهشت ماه فرآیند حذف دفترچه های این صندوق را آغاز کردیم.

 

کمانگری یادآور شد: در ماه خرداد حذف صدور دفترچه بیمه ای صندوق بیمه روستائیان آغاز می شود و همچنین به تدریج و از تیرماه نیز حذف اوراق بیمه سه صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار و صندوق ایرانیان نیز در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح برای متقاضیان بیمه همگانی سلامت و یا آن دسته از بیمه شدگانی که اوراق بیمه آنها تمام شده دیگر دفترچه صادر نمی شود و افرادی که جدیدا بیمه می شوند کارتی که مشخصات بیمه و شخص بیمه شده در آن درج شده تحویل آنها داده می شود و این افراداز طریق این کارت و یا ارائه کارت ملی می توانند از خدمات بیمه سلامت در مراکز درمانی دولتی و موسسات طرف قرارداد ما  بهره ببرند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان  یادآور شد: مقدمات نسخه نویسی الکترونیک از تیرماه سال 99 در گلستان آغاز کردیم و به همین دلیل در اجرای این طرح با مشکلات کمتری رو به رو هستیم و همکاران ما به صورت شبانه روزی در این زمینه تلاش می کنند.

 

کمانگری ابراز داشت: به هر دلیلی  مثل قطعی اینترنت و یا مسائل دیگر پزشک امکان ارائه نسخه الکترونیک را نداشه باشد می تواند نسخه دارو، آزمایشگاه و رادیولوژی را در سربرگ ها خود تجویز کند و بیمار با مراجعه به مراکز دریافت این خدمت روند درمان خود را طی کند.

 

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک یک کار جدیدی است و انتظار ما این است که بیمه شدگان صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و تلاش کردیم مشکلات آن کمتر شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان  یادآور شد: سامانه 1666 در صورت بروز هر مشکل و شکایت آماده پاسخگویی به بیمه شدگان و موسسات طرف قرارداد است.

کد خبر 1056154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha