۲۰ خرداد آغاز امتحانات حوزه های علمیه خواهران به صورت مجازی

وکیلی از برگزاری امتحانات حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی به صورت مجازی خبر داد.

«ملیحه وکیلی» ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه شوال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: شیوع ویروس کرونا مشکلات فراوانی را برای همگان به ویژه در بخش آموزش به وجود آورده و حوزه های علمیه به دلیل تعطیلی با مشکلات متعددی روبرو شدند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی افزود: به همین دلیل مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیز تدابیر را اندیشید و به منظور اهمیت تحصیل طلاب علوم دینی و آموزش به موقع این عزیزان برنامه ها را به صورت مجازی و با بهره گیری از این فضا دنبال کرد.

 

وی استفاده از فضای مجازی را راه مناسبی برای ادامه تحصیل و برگزاری کلاس های دانست و بیان کرد: خوشبختانه در این راستا موفق عمل کردیم و توانسیتم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم.

 

وکیلی با اشاره به نزدیک شدن به امتحانات پایان ترم بیان کرد: تمامی امتحانات طلاب مقاطع مختلف تحصیلی این مراکز علمی استان در ترم دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا، بدون حضور در حوزه‌ها و به‌صورت مجازی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه امتحانات حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۰ خرداد ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: این امتحانات حدود یک ماه به طول می‌انجامد و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی انجام شده است.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: سلامت طلاب علوم دینی همچون دیگر افراد و دانشجویان از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل برای حفظ سلامت این عزیزان و آرامش آنها امتحانات به صورت مجازی و بدون حضور خواهران طلبه در حوزه‌ها برگزار شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ هزار طلبه خواهر در سطوح ۲، سه و چهار در ۱۸ حوزه علمیه این استان تحصیل می‌کنند، گفت: ورود این میزان طلبه در حوزه‌ها بدون شک سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد به همین دلیل بهترین راه، برگزاری آزمون به صورت مجازی است و تمهدیدات لازم در این راستا نیز اندیشیده شده است.   

 

وکیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کلاس‌های ترم نخست حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی نیز به صورت مجازی برگزار شد، افزود: طلاب در این مدت تنها در مواقع ضرور و برای رفع اشکال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به حوزه‌ها مراجعه می‌کردند و در کلاس ها و برنامه های حضوری پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به خوبی رعایت می شد.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی همچنین به پذیرش ۳۰۰ طلبه جدید در سال تحصیلی جاری در حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: با این تعداد در حال حاضر بیش از یک هزار و ۸۰۰ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

کد خبر 1056183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha