نخبه‌های قرآنی امیدهای فرهنگی و مذهبی شهرمان هستند

نخبه‌های قرآنی گنجینه‌های عظیم و گران‌بهایی هستند که باید در راستای معرفی آنان به نسل جوان تلاشی روزافزون داشته‌باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حامد ولی‌زاده» به‌عنوان یکی از برترین‌های قرآنی در آذربایجان غربی می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان قرآن‌پژوه باشد.

 حامد ولی‌زاده یکی از نخبه‌های برجسته قرآنی در کشور است که در آذربایجان غربی و شهر ارومیه در سال 67 متولد شده است.

‌ این قاری برتر از سه‌سالگی به همت خانواده‌اش پای درس قرآن نشسته و توانسته‌است با وجود سن کمی که دارد به‌تنهایی رتبه‌های برتر قرآنی را در کارنامه فعالیت‌هایش ثبت کند.

 این چهره شناخته‌شده و پرطرف‌دار قرآنی یکی از اساتید موفق قرآن در رشته قرائت قرآن کریم محسوب می‌شود.

 گفتگوی کوتاهی داریم با این چهره‌ای درخشان قرآنی:

 شبستان:اولین سوال را خودتان شروع کنید دوست دارید چگونه خود را معرفی کنید؟

جواب: من حامد ولی‌زاده یکی از خادمان قرآنی در کشور هستم که با پشتیبانی و تشویق‌های خانواده‌ام توانستم در مسیر قرآن و قرآن‌پژوهی قدم بردارم و خوشحالم که توانستم در رابطه با قرآن موفقیت‌هایی کسب کنم که موجب سربلندی خانواده‌ام شوم و امیدوارم که رضایت خدا را نیز جلب کرده باشم.

 

سوال: خانواده شما چگونه بستر رشد و پیشرفت شما در زمینه قرآنی را فراهم آورده‌اند؟

جواب: خوشبختانه خانواده من خودشان بسیار به قرآن و قرآن‌پژوهی علاقه‌مند بودند و فضایی را برای من و برادرم فراهم کردند که توانستیم در مسیر قرآن قدم برداریم و خودشان هم همیشه افتخار می‌کردند که پسرهایشان فردی قرآن‌پژوه و قرآن‌آموز به بار آمده‌است.

 

سوال: چند خواهر و برادر دارید؟

جواب: ما سه برادر هستیم و یک خواهر نیز داریم.

 

سوال: به‌جز شما آیا در خانواده‌تان فرد دیگری نیز وجود دارد که در رابطه با قرآن و قرائت قرآن فعالیتی مستمر داشته باشد؟

جواب: بله برادر بزرگ‌تر من نیز در این مسیر یکی از بزرگ‌ترین حامیان من بوده‌است که در واقع نقش استاد من را داشتند «بابک ولی‌زاده» که عنوان‌دار مسابقات سراسری هم هستند و تقریباً سال 90 بود که نفر اول رشته ترتیل شدند.

 

سوال: یکی از مهم‌ترین خاطراتی که از کودکی در رابطه با تلاش‌های خانواده برای آموزش قرآنی به شما داشتند چه بود؟

 یادم می‌آید در سرمای زمستان و برف و باران پدرم مرا به‌زحمت به جلسات قرآنی می‌برد تا از آموزش‌های اساتید بهره برده و از کلاس‌ها عقب نمانم این یکی از برترین و بهترین خاطراتی است که می‌توانم نقل کنم و در همین‌جا نیز از زحمات پدر و مادرم کمال قدردانی و تشکر را دارم.

 

سوال: شما چند سالگی تلاوت قرآن و یا بگوییم آموزش قرآن را شروع کرده‌اید؟

جواب: یادم نمی‌آید اما گویا سه یا چهار ساله بودم که پدرم مرا با قرآن و قرائت قرآن آشنا کرد.

 

سوال:اولین حج تان چه زمانی بود؟

جواب:همچنان  به تمرین‌ها و تلاشم ادامه می‌دادم تا سال 88 که لطف خدا شامل حال من شده و نفر اول مسابقات ملی دانشجویان شدم و همان سال توفیق پیدا کردم که برای اولین‌بار به حج تمتع اعزام شوم. تاریخ 88/8/8 را هیچ‌وقت از یاد نمی‌برم که همان سال من نفر اول مسابقات ملی دانشجویان شدم که در مشهد برگزار می‌شد و چند ماه بعد یعنی در آبان‌ماه به حج اعزام شدم.

یک‌سال بعد هم یعنی در سال 89 نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی دانشجویان بودم که در آن رقابت هم مجدداً در مشهد برگزار شد و به لطف خدا آن‌جا هم رتبه اول را کسب کردم این دوره ادامه پیدا کرد تا سال 92 به مسابقات بین‌المللی مالزی اعزام شدم اما بنا به دلایلی نتوانستم آن سال اول شده و رتبه پنجم را کسب کردم.

 

 سوال:رشته تحصیلی‌تان چیست؟

جواب: رشته ام کاردانی فوریت‌های پزشکی بود که تغییر رشته دادم و مدیریت دولتی خواندم البته شغلم تکنسین فوریت‌های پزشکی است و شاید سنخیتی با قرائت نداشته باشد.

 

سوال: دوران حرفه‌ای تلاوت شما از چه زمانی آغاز شد؟

جواب:در مقاطع راهنمایی بودم و حدود 13سال داشتم ، از آن موقع دوره حرفه تلاوت من شروع شد و خدمت اساتید زیادی به آموزش و یادگیری قرآن پرداختم و هنر تلاوت را آکادمیک شروع کردم و اولین رتبه من هم برای سال دوم راهنمایی مسابقات دانش‌آموزان بود که در مسابقات شرکت کرده و خوشبختانه نفر اول شدم که انگیزه خوبی برای ادامه فعالیت‌های قرآنی من بود.

 

گفتگو از زیبا کیومرثی

کد خبر 1056828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha