بانک ها مانع توسعه سرمایه گذاری در خراسان شمالی است

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بانک ها مانع توسعه سرمایه گذاری درخراسان شمالی و اولین مانع نسبت به تولید هستند زیرا که جدی عمل نمی کنند.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: بانک ها با سخت گیری های بی مورد خود مانع توسعه سرمایه گذاری در این استان هستند و برای قسط معوقه تولید کننده، فرصت به آنان داده نمی شود و اقدام به جریمه سنگین دیرکرد و برگشت چک می کنند و فقط منافع خود را در نظر می گیرند تا تولید در استان.

 

 

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولید کننده تسهیل گر و پشتیبان گر هستند، اضافه کرد: اقدام بانک ها با جریمه های سنگین برای سررسید معوق، ظلم به تولید است که برای جهش تولید و رفع موانع آن باید گام برداشت زیرا که تولید نباید تعطیل شود.

 

 

جدی خاطرنشان کرد: مشکل واحدهای تولیدی که عمدتا مالی است باید توسط بانک ها زمان و فرصت بررسی و رسیدگی به آنان داده شود و برطرف شود که برای جهش تولید و رفع موانع آن قوه قضاییه در این خصوص ورود پیدا کرده است.

 

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نبود سرمایه گذار خصوصی را از محرومیت های استان خواند و اظهار داشت: همچنین مدیران کل استان از جمله موانع سرمایه گذاری هستند که باید موانع نیروی انسانی و مقرراتی را برداشت، مدیران استان اهل ریسک نیستند و قوی عمل نمی کنند و برای توسعه  استان باید ریسک پذیر باشند، یکی از سیاست های دولت این است که واحدهای تولیدی که در تملک بانک ها قرار دارند هر چه زودتر مشکلاتشان رفع و به چرخه تولید باز گردند.

 

 

جدی تصریح کرد: از سویی فعال کردن واحدهای تولیدی راکد از جمله برنامه های مهم دولت محسوب می شود، بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی فعال هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

 

 

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

 

 

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

 

 

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

 

 

کد خبر 1056893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha