زلزله ۵.۵ ریشتری در خراسان شمالی/ ۱۴ نفر مصدوم و ۳۵ منزل مسکونی تخریب شد

صبح امروز دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر استان خراسان شمالی را لرزاند که تا کنون مصدومیت ۱۴ نفر و تخریب ۳۵ منزل مسکونی گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی ولی پور» رییس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: بر اثر وقوع زلزله در سنخواست استان خراسان شمالی تیم های امدادی هلال‌احمر بلافاصله برای ارزیابی و امدادرسانی اعزام شدند.

 

وی افزود: تاکنون تعداد مصدومان به ۱۴ نفر افزایش یافته که بنا بر اعلام مرکز EOC وزارت بهداشت ۱۳ نفر به علت ترس و یک نفر هم بر اثر ریزش آوار دچار مصدومیت شده اند.

 

به دنبال وقوع زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در استان خراسان شمالی، برپایی چادر اسکان اضطراری و توزیع اقلام ضروری بین حادثه دیدگان روستای شورک شهرستان گرمه انجام شده و هم اکنون تیم های پشتیبانی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در منطقه جهت امدادرسانی حاضر هستند.

 

همچنین ۳۰ دستگاه چادر امدادی در روستای شورک توزیع و ۱۲۰ تخته موکت، ۲۴۰ تخته پتو و ۱۶۰۰ قوطی کنسروجات و ۱۳۵ دستگاه چادر هم برای تقویت انبار امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

 

«جواد نظری» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم پس از حضور در مناطق زلزله زده سنخواست شهرستان جاجرم به تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: بیشترین خسارت تاکنون در روستای بالادست شهرستان گرمه بوده که بر این اساس ۳۵ منزل مسکونی غیرقابل سکونت گزارش شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران استان به همراه مسئولان استانی در محل زلزله حضور دارند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نیز  اقدام به برپایی چادر و ارائه تغذیه خشک به مردم این مناطق کرده است.

 

ساعت ۳:۳۴ امروز صبح ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، زمین لرزه ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند که تا ساعت ۷ صبح این زلزله ۱۰ پس لرزه داشته و بزرگترین آن با قدرت ۵.۴ ریشتر بوده است.

 

 

 

کد خبر 1057249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha