تعداد موارد مثبت بستری بیماران کرونایی ۷۵ درصد کاهش داشت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تعداد موارد مثبت بستری بیماران کرونایی در شیروان ۷۵ درصد کاهش داشت.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تعداد موارد بستری در این هفته نسبت به هفته قبل ۳۵ درصد کاهش داشت، همچنین تعداد موارد مثبت بستری بیماران کرونایی این شهرستان در هفته اخیر نسبت به هفته قبل آن ۷۵ درصد کاهش داشته است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان کرد: در روزهای اخیر به طور متوسط ۵۰ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان بستری هستند و در هفته اخیر به طور متوسط روزانه ۱۰ بیمار کرونایی جدید بستری شده اند.

 

هاشمی با اشاره به روند نزولی  نمونه گیری و  مراجعات به مرکز سرپایی کووید این شهرستان در روزهای اخیر افزود: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۵۰ بیمار در این مرکز ویزیت می شوند و تعداد موارد مثبت سرپایی نسبت به هفته قبل ۷۶ درصد کمتر شده که بیشترین موارد ابتلا در هفته اخیر مربوط به گروه سنی ۵۰-۳۰ سال بوده است.

 

وی با بیان اینکه در هفته اخیر میزان ابتلا به کرونا در خانم ها و آقایان تقریبا برابر بوده است، گفت: تاکنون  ۸۲ درصد موارد شناسایی شده مثبت کرونا در شهر و ۱۸ درصد در روستاها بوده است.

 

به گفته وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین کسبه  این شهرستان ۸۰ درصد است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان اعمال محدودیت های کرونایی، نظارت دقیق بر اجرای درست محدودیت ها، رعایت مردم، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و  رعایت شرایط قرنطینه ۱۴ روزه توسط افراد مبتلا و همکاری اصناف را از جمله علل کاهش موارد مثبت و بستری شهرستان و تغییر وضعیت رنگ بندی از قرمز به نارنجی عنوان کرد.

 

هاشمی ضمن تشکر از همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی خواستار ادامه همکاری در رعایت کامل و اجرای دستورالعمل های ذکر شده شد و گفت : تغییر وضعیت قرمز به نارنجی بسیار شکننده است و عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها باعث بازگشت  مجدد به وضعیت قرمز خواهد شد که امید داریم با رعایت کامل دستورات بهداشتی مربوطه در آینده نزدیک وضعیت شهرستان به زرد تغییر یابد.

کد خبر 1058082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha